NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El problema de l’escola rural durant la Segona República

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El problema de l’escola rural durant la Segona República

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Fernández Soria, Juan Manuel
dc.contributor.author Agulló Díaz, María del Carmen
dc.date.accessioned 2010-04-28T09:28:19Z
dc.date.available 2010-04-28T09:28:19Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation FERNÁNDEZ SORIA, Juan Manuel; AGULLÓ DÍAZ, M. del Carmen. El problema de l’escola rural durant la Segona República. En: Educació i Història. Revista d´Història de l´Educació, 2005, vol. 8, p. 29-62 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/2300
dc.description -Juan.M.Fernandez@uv.es -M.Carmen.Agullo@uv.es en
dc.description.abstract La manca d’identitat pròpia és el tret que millor ha caracteritzat la nostra escola rural. Nascuda a imitació de la urbana, ni polítics ni pedagogs s’han preocupat de la seva peculiaritat, teixint, al seu voltant, una història d’oblits, marginació i penúria. L’arribada de la Segona República, però, va encetar una nova etapa en què se li dedicava una certa atenció, en considerar el seu desenvolupament com a exigència irrenunciable per a la construcció de la República democràtica. En aquest article ens proposem, després d’una ràpida mirada històrica al voltant dels seus aspectes materials, organitzatius i pedagògics, analitzar els problemes que afecten aquests mateixos aspectes durant el període republicà, per tal de mostrar fins a quin punt fou o no objecte d’actuació preferent en la teoria i la pràctica de la seva política educativa. A més, analitzem el paper del magisteri rural, una part del qual es va convertir, mitjançant la formació de ciutadans republicans, en factor dinamitzador de l’escola i de la mateixa societat. en
dc.description.abstract Lack of identity is the most characteristic trait of our rural schools. The rural school emerged as an imitation of the town or city school, and neither politicians nor pedagogues ever addressed its singularity, and have woven a history of oblivion, marginalisation and poverty around it. However, the advent of the Second Republic heralded a new stage, when it was afforded a certain degree of attention, as its development was regarded as a keystone in the construction of the democratic Republic. In this article, and following an overview of its material, organisational and pedagogical aspects, we go on to analyse the problems that affects these selfsame aspects throughout the Republic in order to demonstrate to what extent it was or was not a preferential target in the theory and practice of the Republic’s educational policy. Moreover, we analyse the role of the rural teaching profession, a part of which became, through the formation of republican citizens, a dynamising factor of the school and society. en_US
dc.language.iso ca en
dc.subject Escola rural; Magisteri rural; Escola republicana; Segona República; Ciutadania; Història de l’educació en
dc.title El problema de l’escola rural durant la Segona República en
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::HISTORIA::Historia por especialidades::Historia de la educación en
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.identifier.url http://www.iecat.net/pperiodiques/openlink.asp?URL=ShowArticleFile.asp?FileID={40084365-5883-4C7E-BC34-2E768C206BB9}&FileType=application/pdf en

Visualització       (195.6Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques