Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Miratía Moncada, Omar José | ca |
dc.date.accessioned | 2013-01-17T08:47:09Z | |
dc.date.available | 2013-01-17T08:47:09Z | |
dc.date.issued | 2012 | es |
dc.identifier.citation | Miratía Moncada, Omar José. Necessitats de formació dels docents universitaris en relació a les eines web 2.0 i perspectives futures. @tic.revista d'innovació educativa; No 9 (2012): Otoño ; 71-78. | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/25647 | |
dc.description.abstract | El present treball mostra algunes necessitats de formació dels docents d'educació superior en relació a l'ús i aplicació de les Tecnologies d'Informació i Comunicació (TIC): eines Web 2.0, xarxes socials, sistemes o entorns personals d'aprenentatge (SPA/PLE), així com, el LMS Moodle, entre uns altres, i les projeccions per als pròxims 5 anys. L'objectiu en primer lloc és mostrar les necessitats de formació els docents universitaris en relació al tema i en segon lloc, crear consciència en les instàncies de decisió i en els propis educadors de la necessitat d'implementar i participar en massius plans de formació contínua i permanent, perquè puguen apropiar-se de les TIC i integrar-les al currículum, en la seua àrea de coneixement i/o assignatura que imparteixen. Es va utilitzar un disseny d'investigació-acció de caràcter exploratori descriptiu, i es va aplicar un instrument diagnòstic tipus “enquesta” en línia, per a la detecció de necessitats de formació en relació a les TIC, format per preguntes obertes i tancades de respostes múltiples, dissenyat mitjançant la consulta a fonts primàries (experts) i fonts secundàries (material bibliogràfic). Com a resultat, es va concloure amb una proposta de formació i/o actualització que consisteix en un aula virtual en Moodle, titulada “Curse-Taller Eines Web 2.0 com a Suport a la Docència Universitària”, per a satisfer les necessitats detectades. Com a conclusió, se suggereix implementar el “Curs-Taller Eines Web 2.0 com a Suport a la Docència Universitària”, perquè aquests es “apropien” de les mateixes, en funció de bones pràctiques en el procés d'ensenyament i d'aprenentatge. | es |
dc.rights | Tots els articles de la revista, estan subjectes a una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada | es |
dc.subject | Tecnologías de la información y la comunicación; educación | es |
dc.subject | Formación Docente, Web 2.0, Moodle, TIC, PLE | es |
dc.subject | Educación | es |
dc.title | Necessitats de formació dels docents universitaris en relació a les eines web 2.0 i perspectives futures | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |
dc.identifier.url | http://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/1951 | es |