NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Necessitats de formació dels docents universitaris en relació a les eines web 2.0 i perspectives futures

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Necessitats de formació dels docents universitaris en relació a les eines web 2.0 i perspectives futures

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Miratía Moncada, Omar José ca
dc.date.accessioned 2013-01-17T08:47:09Z
dc.date.available 2013-01-17T08:47:09Z
dc.date.issued 2012 es
dc.identifier.citation Miratía Moncada, Omar José. Necessitats de formació dels docents universitaris en relació a les eines web 2.0 i perspectives futures. @tic.revista d'innovació educativa; No 9 (2012): Otoño ; 71-78. ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/25647
dc.description.abstract El present treball mostra algunes necessitats de formació dels docents d'educació superior en relació a l'ús i aplicació de les Tecnologies d'Informació i Comunicació (TIC): eines Web 2.0, xarxes socials, sistemes o entorns personals d'aprenentatge (SPA/PLE), així com, el LMS Moodle, entre uns altres, i les projeccions per als pròxims 5 anys. L'objectiu en primer lloc és mostrar les necessitats de formació els docents universitaris en relació al tema i en segon lloc, crear consciència en les instàncies de decisió i en els propis educadors de la necessitat d'implementar i participar en massius plans de formació contínua i permanent, perquè puguen apropiar-se de les TIC i integrar-les al currículum, en la seua àrea de coneixement i/o assignatura que imparteixen. Es va utilitzar un disseny d'investigació-acció de caràcter exploratori descriptiu, i es va aplicar un instrument diagnòstic tipus “enquesta” en línia, per a la detecció de necessitats de formació en relació a les TIC, format per preguntes obertes i tancades de respostes múltiples, dissenyat mitjançant la consulta a fonts primàries (experts) i fonts secundàries (material bibliogràfic). Com a resultat, es va concloure amb una proposta de formació i/o actualització que consisteix en un aula virtual en Moodle, titulada “Curse-Taller Eines Web 2.0 com a Suport a la Docència Universitària”, per a satisfer les necessitats detectades. Com a conclusió, se suggereix implementar el “Curs-Taller Eines Web 2.0 com a Suport a la Docència Universitària”, perquè aquests es “apropien” de les mateixes, en funció de bones pràctiques en el procés d'ensenyament i d'aprenentatge. es
dc.rights Tots els articles de la revista, estan subjectes a una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada es
dc.subject Tecnologías de la información y la comunicación; educación es
dc.subject Formación Docente, Web 2.0, Moodle, TIC, PLE es
dc.subject Educación es
dc.title Necessitats de formació dels docents universitaris en relació a les eines web 2.0 i perspectives futures es
dc.type journal article es_ES
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.identifier.url http://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/1951 es

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques