NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Efecte del tipus d'estudi (batxillerat/Formació Profesional) en el desenvolupament del Judici Moral d'una població d'adolescents.

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Efecte del tipus d'estudi (batxillerat/Formació Profesional) en el desenvolupament del Judici Moral d'una població d'adolescents.

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Fuentes Palanca, Encarna
dc.contributor.author Mestre Escrivá, María Vicenta
dc.contributor.author Pérez Delgado, Esteban
dc.contributor.author Martí Vilar, Manuel
dc.date.accessioned 2013-05-02T11:46:06Z
dc.date.available 2013-05-02T11:46:06Z
dc.date.issued 1996
dc.identifier.citation Fuentes, E., Mestre, M. V., Pérez-Delgado, E., y Martí-Vilar., M. (1996). Efecte del tipus d’estudi (batxillerat/formació professional) en el desenvolupament del Judici Moral d’una población d’adolescents. Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 3(1), 55-76.
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/27847
dc.description.abstract This study seeks to evaluate and analyze the link between moral judgment development in a group of secondary students from the centre of the Valencian Autonomous Region. The results show the level of moral reasoning of the individuals, which is situated in general at the conventional level of moral reasoning; although the first group reasoned more frequently than the other with post-conventional criteria. On the other hand, it has been shown that post-conventional moral thought progressively increases as the level of formal education rises. The students of Bachillerato have a significantly higher score in post- conventional thought and moral maturity, and lower in conventional thought. 'RESUMEN: En este estudio se ha propuesto evaluar y analizar la relación del desarrollo del juicio moral en una muestra de estudiantes de secundaria del interior de la Comunidad Valenciana. Los resultados muestran el nivel de razonameinto moral de los sujetos, situándose mayoriatriamente en el nivel convencional del razonameinto moral, aunque un grupo había razonado más frecuentemente con criterios de postconvencionalidad. Por otro lado, se ha comprobado que el pensamiento moral postconvencional aumenta progresivamente a medida que se asciende en los niveles de educación formal. Los estudiantes de bachillerato han puntuado significativamente más alto en pensameinto postconvencional y madurez moral, y más bajo en pensamiento convencional.
dc.relation.ispartof Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 1996, vol. 3, num. 1, p. 55-76
dc.subject Psicologia de la cognició
dc.subject Psicologia
dc.title Efecte del tipus d'estudi (batxillerat/Formació Profesional) en el desenvolupament del Judici Moral d'una població d'adolescents.
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2013-05-02T11:46:06Z
dc.identifier.idgrec 011110
dc.rights.accessRights open access es_ES
dc.identifier.url http://www.uv.es/anuaripsicologia

Visualització       (12.96Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques