Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.advisor | Ballester Roca, Josep | |
dc.contributor.author | Mínguez López, Xavier | |
dc.contributor.other | Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura | es_ES |
dc.date.accessioned | 2013-06-07T07:16:58Z | |
dc.date.available | 2013-06-08T06:10:03Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 04-06-2013 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/28449 | |
dc.description.abstract | Aquest treball tracta d’acostar-se a l'anàlisi de la literatura infantil i juvenil des d’una perspectiva intercultural que propicie un aprofundiment no tant en les diferències, com en els punts de partida per a una millor comprensió de l’alteritat (Abdallah Pretceille 2001). Així doncs, després d’una recerca teòrica que ens ajude a definir amb claredat conceptes que sovint es confonen com interculturalitat, multiculturalitat, multiculturalisme, pluriculturalitat, etc. apliquem la metodologia que se’n deriva a l’anàlisi de 100 llibres de LIJ representatius de diverses franges d’edat amb la intenció de constatar de quina manera – major, menor o inexistent – es reflecteix aquesta interculturalitat a la nostra literatura. També, partint del concepte de llegir interculturalment de Ming Shui Cai (2002), aplicar aquest mètode a les obres seleccionades. Així doncs, amb l’anàlisi del corpus esperem complir almenys tres objectius: - Elaborar una llista dels llibres més importants (una mena de cànon) dels darrers anys des del punt de vista de la crítica. - Elaborar una llista de llibres multiculturals per a possible aprofitament didàctic. - Constatar de quina manera es reflecteix la interculturalitat a la LIJ recent i mirar d’aplicar la lectura intercultural per tal d’extraure un acostament didàctic adequat. La metodologia que es va dur a terme en la investigació inclou en primer lloc la documentació sobre el tema que es realitzarà a partir de la bibliografia i que ens ajudarà a definir amb més exactitud els paràmetres que cal analitzar en la tercera fase. En segon lloc, la recollida de material, en concret, 100 llibres representatius apareguts en col•leccions de literatura infantil i juvenil des de l’any 2002 fins el 2006. El criteri que se seguirà per a la selecció dels llibres és el següent: - Guanyadors dels premis més prestigiosos en cada llengua. - Seleccionats en la Llista d’honor de la revista CLIJ i en les llistes de recomanacions de la revista Faristol. - Ressenyats positivament en les dues revistes abans esmentades. | es_ES |
dc.format.extent | 625 p. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | interculturalitat | es_ES |
dc.subject | literatura infantil catalana | es_ES |
dc.title | Literatura infantil i juvenil catalana i interculturalitat | es_ES |
dc.type | doctoral thesis | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es_ES |
dc.embargo.terms | 0 days | es_ES |