Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Eliseo Valle, José | en |
dc.date.accessioned | 2014-03-10T11:48:05Z | |
dc.date.available | 2014-03-10T11:48:05Z | |
dc.date.issued | 2012 | es |
dc.identifier.citation | Eliseo Valle, José. La dirección de centros docentes de educación primaria en clave de género. En: TS nova: trabajo social y servicios sociales, , No. 6: 35-46 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/33470 | |
dc.description.abstract | It is commonly held that women are under-represented in leadership positions in the education sector, even though they constitute the majority of the teaching workforce. In particular, the widespread feminization of Primary Education is not translated into a similar presence in leadership positions in such sector. The masculinization of management positions invites to reflect on leadership in terms of gender, on the potential differences between men and women leadership performance or the barriers that prevent female teachers from making progress in their careers and their absence from the centers of power and decision making in education. The study combines quantitative and qualitative techniques and it is part of a larger research conducted around the managing of public schools in Valencia in Nursery and Primary level. | en_US |
dc.description.abstract | Resulta constatable que las mujeres se encuentran infrarrepresentadas en puestos de liderazgo en las organizaciones educativas, pese a constituir la mayoría del profesorado. En particular la feminización generalizada de la enseñanza primaria no se traduce en una presencia similar en puestos de responsabilidad. La masculinización de los puestos directivos invita a reflexionar sobre el liderazgo en clave de género, sobre las eventuales diferencias de ejercicio de hombres y mujeres o las barreras que impiden a las profesoras el avance profesional y su alejamiento de las instancias de poder y decisión en el ámbito educativo. El estudio combina técnicas cuantitativas y cualitativas de análisis, y forma parte de una investigación más amplia sobre dirección de centros públicos valencianos de infantil y primaria (CEIPS). | es |
dc.subject | Función directiva ; género ; liderazgo femenino ; directoras ; organización educativa y gestión escolar, School management ; gender ; women leadership ; female principals ; educational institutions school management an and school management, Artículo | es |
dc.title | La dirección de centros docentes de educación primaria en clave de género | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::SOCIOLOGÍA::Cambio y desarrollo social | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |