NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Creating and implementing a didactic sequence as an educational strategy for foreign language teaching

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Creating and implementing a didactic sequence as an educational strategy for foreign language teaching

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Soler Pardo, Betlem
dc.contributor.author Villacañas de Castro, Luis Sebastián
dc.contributor.author Pich Ponce, Eva
dc.date.accessioned 2014-04-16T12:36:31Z
dc.date.available 2014-04-16T12:36:31Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Soler Pardo, Betlem Villacañas de Castro, Luis Sebastián Pich Ponce, Eva 2013 Creating and implementing a didactic sequence as an educational strategy for foreign language teaching Ikala revista de lenguaje y cultura 18 3 31 43
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/34683
dc.description.abstract This text focuses on a didactic sequence (DS) which was put into practice during the school year 2011-2012 with 6th grade students from the public school Jaume I El Conqueridor of Catarroja (Valencia) in the area of Teaching English as a Foreign Language (TEFL). The DS was applied to the teaching of an expository text, and different pedagogic strategies (vocabulary redundancy, familiarity with the ideas involved, and a checklist to encourage student autonomy) were implemented to allow students to experiment this practice as a coherent, cohesive process adapted to their needs. The final DS design stroke a balance between a grammatical and a purely ideational focus and, as a result, students were able to improve their acquaintance with, and use of, the main features of expository writing without becoming estranged in the learning process. Este texto gira en torno a una secuencia didáctica (SD) realizada durante el curso 2011-2012, en un grupo de 6º de primaria en la escuela pública Jaume I 'El Conqueridor' de Catarroja, Valencia (España), en el área de Enseñanza de lengua extranjera (inglés). Tuvo por objeto familiarizar a los estudiantes con la escritura de textos expositivos. Una serie de estrategias pedagógicas (redundancia de vocabulario, familiaridad con las ideas presentadas, y el uso de una hoja de control que potenciase la autonomía del alumnado) se pusieron en práctica para que el desarrollo de los talleres se experimentase como un proceso cohesionado, unitario y coherente. El diseño final de la SD logró un equilibrio entre el énfasis gramatical y el puramente ideacional y, como resultado de esto, el alumnado mejoró su familiaridad y su uso de las características principales del texto expositivo sin perder nunca el interés durante el proceso de aprendizaje.
dc.relation.ispartof Ikala revista de lenguaje y cultura, 2013, vol. 18, num. 3, p. 31-43
dc.subject Anglès
dc.subject Llenguatge i llengües Ensenyament
dc.title Creating and implementing a didactic sequence as an educational strategy for foreign language teaching
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2014-04-16T12:36:31Z
dc.identifier.idgrec 092680
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (307.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques