Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Soler Pardo, Betlem | |
dc.contributor.author | Villacañas de Castro, Luis Sebastián | |
dc.contributor.author | Pich Ponce, Eva | |
dc.date.accessioned | 2014-04-16T12:36:31Z | |
dc.date.available | 2014-04-16T12:36:31Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Soler Pardo, Betlem Villacañas de Castro, Luis Sebastián Pich Ponce, Eva 2013 Creating and implementing a didactic sequence as an educational strategy for foreign language teaching Ikala revista de lenguaje y cultura 18 3 31 43 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/34683 | |
dc.description.abstract | This text focuses on a didactic sequence (DS) which was put into practice during the school year 2011-2012 with 6th grade students from the public school Jaume I El Conqueridor of Catarroja (Valencia) in the area of Teaching English as a Foreign Language (TEFL). The DS was applied to the teaching of an expository text, and different pedagogic strategies (vocabulary redundancy, familiarity with the ideas involved, and a checklist to encourage student autonomy) were implemented to allow students to experiment this practice as a coherent, cohesive process adapted to their needs. The final DS design stroke a balance between a grammatical and a purely ideational focus and, as a result, students were able to improve their acquaintance with, and use of, the main features of expository writing without becoming estranged in the learning process. Este texto gira en torno a una secuencia didáctica (SD) realizada durante el curso 2011-2012, en un grupo de 6º de primaria en la escuela pública Jaume I 'El Conqueridor' de Catarroja, Valencia (España), en el área de Enseñanza de lengua extranjera (inglés). Tuvo por objeto familiarizar a los estudiantes con la escritura de textos expositivos. Una serie de estrategias pedagógicas (redundancia de vocabulario, familiaridad con las ideas presentadas, y el uso de una hoja de control que potenciase la autonomía del alumnado) se pusieron en práctica para que el desarrollo de los talleres se experimentase como un proceso cohesionado, unitario y coherente. El diseño final de la SD logró un equilibrio entre el énfasis gramatical y el puramente ideacional y, como resultado de esto, el alumnado mejoró su familiaridad y su uso de las características principales del texto expositivo sin perder nunca el interés durante el proceso de aprendizaje. | |
dc.relation.ispartof | Ikala revista de lenguaje y cultura, 2013, vol. 18, num. 3, p. 31-43 | |
dc.subject | Anglès | |
dc.subject | Llenguatge i llengües Ensenyament | |
dc.title | Creating and implementing a didactic sequence as an educational strategy for foreign language teaching | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2014-04-16T12:36:31Z | |
dc.identifier.idgrec | 092680 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |