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Was Descartes an individualist? A Critical Discussion of W. Ferraiolo's 'Individualism and Descartes'

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Was Descartes an individualist? A Critical Discussion of W. Ferraiolo's 'Individualism and Descartes'

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dc.contributor.author Moya Espí, Carlos
dc.date.accessioned 2014-04-29T09:03:46Z
dc.date.available 2014-04-29T09:03:46Z
dc.date.issued 1997
dc.identifier.citation Moya Espí, Carlos 1997 Was Descartes an individualist? A Critical Discussion of W. Ferraiolo's 'Individualism and Descartes' Teorema 16 2 77 85
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/34756
dc.description.abstract In his article 'Individualism and Descartes' (Teorema, vol. 16, pp. 71-86), William Ferraiolo puts into question the widely accepted interpretation of Descartes as an individualist about mental content. In this paper, I defend this interpretation of Descartes thought against Ferraiolo's objections. I hold, first, that the interpretation is not historically misguided. Second, I try to show that Descartes¿ endorsement of anti-individualism would lead either to depriving skeptical hypotheses of their force or to rejecting the epistemological privilege of the first person. Finally, I argue that Ferraiolo¿s objections to the individualistic interpretation rest on two important errors: a misapprehension of the argumentative order of the Meditations and a confusion between the notions of causal and constitutive dependence of content on the external environment. En su artículo 'Individualism and Descartes' (Teorema, vol. 16, pp. 71-86), William Ferraiolo cuestiona la interpretación, ampliamente aceptada, de Descartes como un pensador individualista respecto del contenido mental. En este trabajo, defiendo esta interpretación del pensamiento cartesiano frente a las objeciones de Ferraiolo. Sostengo, en primer lugar, que dicha interpretación no es históricamente descaminada. En segundo lugar, trato de mostrar que la aceptación del anti-individualismo por parte de Descartes llevaría, o bien a la inocuidad de las hipótesis escépticas, o bien a la negación del privilegio epistemológico de la primera persona. Y, en tercer lugar, intento mostrar que las objeciones de Ferraiolo a la interpretación individualista descansan en dos errores importantes: una interpretación incorrecta del orden argumentativo de las Meditaciones y una confusión entre las nociones de dependencia causal y de dependencia constitutiva entre el contenido y el entorno externo.
dc.relation.ispartof Teorema, 1997, vol. 16, num. 2, p. 77-85
dc.subject Filosofia
dc.title Was Descartes an individualist? A Critical Discussion of W. Ferraiolo's 'Individualism and Descartes'
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2014-04-29T09:03:46Z
dc.identifier.idgrec 023000
dc.rights.accessRights open access es_ES

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