NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Un anàlisi comparativa del coneixement de català de l'alumnat castellanoparlant autòcton i l'alumnat hispà en finalitzar l'educació infantil a Catalunya

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Un anàlisi comparativa del coneixement de català de l'alumnat castellanoparlant autòcton i l'alumnat hispà en finalitzar l'educació infantil a Catalunya

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Vila Mendiburu, Ignasi es
dc.contributor.author Oller, Judith es
dc.contributor.author Fresquet, Montserrat es
dc.date.accessioned 2015-11-26T13:37:57Z
dc.date.available 2015-11-26T13:37:57Z
dc.date.issued 2008 es
dc.identifier.citation Vila Mendiburu, Ignasi ; Oller, Judith ; Fresquet, Montserrat. Un anàlisi comparativa del coneixement de català de l'alumnat castellanoparlant autòcton i l'alumnat hispà en finalitzar l'educació infantil a Catalunya. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2008, No. 45: 203 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/48557
dc.description.abstract In Catalonia, in a short period of time, statistics have raised from the 1% recorded ten years ago to the current 13% of students of foreign’s origin. This change has increased linguistic diversity regarding student’s background. However, more than a 50% are from Hispanic origin and the majority have Spanish as their mother tongue. In this case, and strictly from a linguistic point of view, the linguistic immersion programs used in Catalonia to teach Catalan to Spanish students maintain their validity. The article compares Catalan learning in two Spanish-speaking populations of 253 and 157 pupils of autochthonous and foreign origin at the end of childhood education. Results indicate that differences between both populations are related to family factors such as the mother’s educational level, individual ones, time spent in Catalonia, and scholar factors, such as percentage of allophone students in their classroom. en_US
dc.subject Lingüística es
dc.subject Filologías es
dc.title Un anàlisi comparativa del coneixement de català de l'alumnat castellanoparlant autòcton i l'alumnat hispà en finalitzar l'educació infantil a Catalunya es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (250.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques