NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Evaluación formativa entre iguales: una experiencia de mejora competencial en estudiantes de Estadística

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Evaluación formativa entre iguales: una experiencia de mejora competencial en estudiantes de Estadística

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Alcañiz-Zanón, Manuela es
dc.contributor.author Chuliá Soler, Helena es
dc.contributor.author Riera-Prunera, Carme es
dc.contributor.author Santolino Prieto, Miguel es
dc.date.accessioned 2016-01-18T08:13:49Z
dc.date.available 2016-01-18T08:13:49Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation Alcañiz-Zanón, Manuela ; Chuliá Soler, Helena ; Riera-Prunera, Carme ; Santolino Prieto, Miguel. Evaluación formativa entre iguales: una experiencia de mejora competencial en estudiantes de Estadística. En: @tic. revista d'innovació educativa, 2015, No. 15: 46 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/50041
dc.description.abstract A prevailing trend in the European university system at present is to confer an active role to the student. The new teaching and learning strategies give a preeminent position to the assessment process, which has moved from the traditional summative system to a formative and collaborative one. In this article we analyze a peer assessment experience in the Statistics Grade jointly taught at the Universitat de Barcelona and the Universitat Politècnica de Catalunya. The experience is carried out through the so-called double correction strategy, which is divided into two stages. In the first one students evaluate their peers through teacher-elaborated rubrics, identifying potential weaknesses in the learning process and giving feedback in order to improve the students work before being graded by the teacher. This seems to lead to an improvement in the academic achievement as well as on generic competences. en_US
dc.description.abstract Una tendencia predominante en el sistema universitario europeo es la de otorgar un papel de mayor relevancia al estudiante. Las renovadas estrategias docentes y de aprendizaje confieren especial importancia al proceso evaluador, en el que el tradicional esquema sumativo va quedando relegado en pos de una evaluación formativa y colaborativa. En este artículo se analiza una experiencia de evaluación entre iguales enmarcada en el Grado de Estadística Interuniversitario de la Universitat de Barcelona y la Universitat Politècnica de Catalunya. Se expone una estrategia llamada doble corrección, que se lleva a cabo en dos fases. En la primera, los estudiantes, a través de rúbricas elaboradas por el docente, evalúan a sus compañeros, detectando posibles debilidades en el aprendizaje, y devolviéndoles un feedback que permite mejorar los trabajos antes de que el profesor les asigne una calificación. Como resultado se produce un incremento del rendimiento académico y un progreso en importantes competencias transversales. es
dc.description.abstract Una tendència predominant en el sistema universitari europeu és la d'atorgar un paper de major rellevància a l'estudiant. Les renovades estratègies docents i d'aprenentatge confereixen especial importància al procés avaluador, en què el tradicional esquema sumatiu va quedant relegat a favor d'una avaluació formativa i col·laborativa. En aquest article s'analitza una experiència d'avaluació entre iguals emmarcada en el Grau d'Estadística Interuniversitari de la Universitat de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya. S'exposa una estratègia anomenada doble correcció, que es porta a terme en dues fases. A la primera, els estudiants, a través de rúbriques elaborades pel docent, avaluen els seus companys, detectant possibles debilitats en l'aprenentatge, i retornant un feedback que permet millorar els treballs abans que el professor els assigni una qualificació. Com a resultat es produeix un increment del rendiment acadèmic i un progrés en importants competències transversals. ca
dc.subject Educación es
dc.subject Psicología y educación es
dc.title Evaluación formativa entre iguales: una experiencia de mejora competencial en estudiantes de Estadística es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (755.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques