Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Morales Rodríguez, Francisco Manuel | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-14T11:59:25Z | |
dc.date.available | 2017-03-14T11:59:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | es |
dc.identifier.citation | Morales Rodríguez, Francisco Manuel. Predicció d'estratègies d'afrontament a partir de dimensions emocionals, en infants i adolescents. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 55-78 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/57703 | |
dc.description.abstract | L'objectiu de la present recerca consisteix a analitzar la predicció d'estratègies d'afrontament a partir de les dimensions d'intel·ligència emocional, i els trastorns de l'emoció d'ansietat i depressió. Van participar 147 estudiants de primària i ESO -49% d'homes i 49% dones- amb edats compreses entre 12 i 14 anys. Els instruments utilitzats van ser: una escala per avaluar les estratègies de afrontament, un inventari emocional, un qüestionari educativoclínic per a avaluar ansietat/depressió; i un qüestionari per a l'autoavaluació ansietat estat/tret. Per a la valoració de les dades es van realitzar diferents anàlisis de regressió simple i múltiple. Els resultats demostren les relacions entre les variables de l'estudi i com la puntuació en les estratègies de afrontament s'explica a partir de les dimensions d'intel·ligència emocional, depressió, ansietat, ansietat- estat i ansietat-tret. Finalment es discuteix la importància de l'estudi sobre les estratègies de afrontament, considerant les seues implicacions rellevants des del punt de vista educatiu i clínic. | es |
dc.subject | afrontament, ansietat, depressió, estrès quotidià, intel·ligència emocional, Artículo | es |
dc.title | Predicció d'estratègies d'afrontament a partir de dimensions emocionals, en infants i adolescents | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |