NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Casas Deseuras, Mariona es
dc.contributor.author Durán, Carmen es
dc.contributor.author Fontich, Xavier es
dc.date.accessioned 2018-02-05T12:02:02Z
dc.date.available 2018-02-05T12:02:02Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Casas Deseuras, Mariona ; Durán, Carmen ; Fontich, Xavier. La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb. En: Caplletra: revista internacional de filología, 63 2017: 111-138 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64570
dc.description.abstract El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d?abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l?escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d?aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l?hora d?aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d?afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l?escriptura) afavoreixen el desenvolupament d?activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics. es
dc.title La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/caplletra.63.10396 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (319.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques