Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Casas Deseuras, Mariona | es |
dc.contributor.author | Durán, Carmen | es |
dc.contributor.author | Fontich, Xavier | es |
dc.date.accessioned | 2018-02-05T12:02:02Z | |
dc.date.available | 2018-02-05T12:02:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | es |
dc.identifier.citation | Casas Deseuras, Mariona ; Durán, Carmen ; Fontich, Xavier. La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb. En: Caplletra: revista internacional de filología, 63 2017: 111-138 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/64570 | |
dc.description.abstract | El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d?abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l?escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d?aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l?hora d?aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d?afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l?escriptura) afavoreixen el desenvolupament d?activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics. | es |
dc.title | La construcció del coneixement gramatical en aprenents d?educació primària i secundària : algunes aproximacions a l?aprenentatge del verb | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es |
dc.identifier.doi | 10.7203/caplletra.63.10396 | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |