NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author González Bértoa, Ana es
dc.contributor.author Crujeiras Pérez, Beatriz es
dc.date.accessioned 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.available 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation González Bértoa, Ana ; Crujeiras Pérez, Beatriz. Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 123-143 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64988
dc.description.abstract This paper examines the process of solving an inquiry task about Newton?s laws that consists of designing a montage for investigating which surface would be the most appropriate to drag boxes of clothes in a warehouse. The participants are 23 9th-grade students. Data collection consists of students? written responses related to the process of design, interpreting results and drawing conclusions were collected. For data analysis, we used the instruction model 5E. The main results highlight certain difficulties in students? performances related to the process of design and to the explanation of how to use it. es
dc.title Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.33.11037 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (1.917Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques