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dc.contributor.author | Gregori-Signes, Carmen | |
dc.contributor.author | Pennock Speck, Barry | |
dc.contributor.author | B. | |
dc.date.accessioned | 2018-04-13T09:52:17Z | |
dc.date.available | 2018-04-13T09:52:17Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Gregori-Signes, Carmen Pennock Speck, Barry B. 2012 Digital Storytelling as a genre of mediatized self-representations: an introduction Digital Education Review 22 1 8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/65640 | |
dc.description.abstract | Este artículo ofrece una revisión crítica de algunos de los estudios más relevantes sobre relato digital y propone una tipología de género que permite una clasificación inicial en dos grandes tipos: educativo y social. El argumento principal es que la diferenciación entre lo social y educativo, aunque uno no excluye al otro, ofrece la posibilidad de clasificar la producción masiva de relatos digitales disponibles hoy en día en Internet. Los artículos incluidos en este número son, en su mayoría, educativos (Ramírez-Verdugo y Grande Sotomayor, y Reyes, Pich & García, Londoño-Godoy), aunque en todos ellos todos ellos incluyen algunos rasgo de lo social. Bou-Franch nos habla de las estrategias utilizadas por los estudiantes en la interpretación de acontecimientos históricos que tuvieron impacto social; mientras que el artículo de Westman conlleva la creación de comunidades de práctica entre aquellos que comparten los mismos intereses. Por último, para Herreros Navarro el relato digital es un acto social en el que los estudiantes deben decidir como quieren que la sociedad les vea ya que describen y exploran su "o" a través del relato digital. This article provides a critical review of some of the most relevant studies on digital storytelling and proposes a genre typology that allows an initial classification of digital storytelling into two main types: educational and social. Digital storytelling is a multimodal emergent genre characterised by its versatility and flexibility which has resulted in a series of subgenres. However, the main premise here is that differentiating between social and educational- although one does not exclude the other- and bearing in mind that most digital stories may lie at the intersection of both, is the most useful way to start labeling the massive production of digital stories available nowadays on the Internet. The articles included in this number are mostly educational (Ramírez-Verdugo & Sotomayor Grande, and Reyes, Pich & García, Londoño-Monroy) but they all include some traces of the social type. Thus, Bou-Franch is an example of how students interpret certain events that had social impact and that are part of history while Westman's article involves the creation of communities of practice among those who share the same interests. Finally, Herreros-Navarro, although educational in essence, describes a social act in which students intentionally choose a way to present their own identity to society using digital storytelling. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.ispartof | Digital Education Review, 2012, vol. 22, p. 1-8 | |
dc.subject | Llengües modernes | |
dc.title | Digital Storytelling as a genre of mediatized self-representations: an introduction | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2018-04-13T09:52:17Z | |
dc.identifier.idgrec | 088644 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |