NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La lectura en valencià amb les TIC

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La lectura en valencià amb les TIC

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Martí Climent, Alícia
dc.contributor.author Garcia Vidal, Pilar
dc.date.accessioned 2018-06-11T07:22:38Z
dc.date.available 2018-06-11T07:22:38Z
dc.date.issued 2017 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/66535
dc.description.abstract En aquest treball pretenem mostrar diferents dissenys d’activitats amb l’aplicació de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per tal de promocionar la lectura en valencià en l’alumnat mitjançant diferents formats. A partir de projectes per treballar lectures amb l’ús de les TIC que fan els alumnes del Màster de professor/a de Secundària, destaquem diferents gèneres i eines TIC que s’hi han emprat per tal d’implicar l’alumnat de diferents cursos en tasques per treballar la comprensió lectora i la creació de textos multimèdia. A més, aquest treball permet desenvolupar competències bàsiques diverses i les TIC aporten uns avantatges que repercuteixen en l’aprenentatge lector de l’alumnat ja que suposen aprofundir en els autors i obres llegides mitjançant el treball col•laboratiu, la interacció i la reflexió. El fet de potenciar el treball en grup, l’intercanvi d’informació i la selecció d’allò més significatiu pel que fa a la interpretació de les obres per tal d’elaborar un producte final dóna sentit a l’aprenentatge literari. Del corpus de treballs realitzats destacarem aquells més creatius pel que fa a les eines TIC utilitzades en relació amb la proposta didàctica que inclouen, com ara la creació d’una entrada en la Viquipèdia d’una obra literària i d’una web del projecte després d’un treball de lectura i anàlisi del text; la programació d’una web amb una seqüència d’activitats per treballar la poesia de postguerra; l’elaboració d’una línia del temps digital sobre el període literari de la Renaixença; la preparació d’un itinerari en un mapa en línia per a realitzar una ruta literària, i la presentació d’una revista digital on els alumnes comparteixen els seus textos i els difonen en els xarxes socials. Els resultats indiquen que els projectes amb TIC i la seua aplicació didàctica entre l’alumnat per tal de potenciar la lectura permeten integrar el treball de diferents tipus de lectura, suposen utilitzar diferents habilitats lingüístiques i afavoreixen la comprensió quan hi ha una finalitat de la lectura. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.subject TIC es_ES
dc.subject lectura es_ES
dc.subject treball per projectes es_ES
dc.subject secundària es_ES
dc.title La lectura en valencià amb les TIC es_ES
dc.type conference output es_ES
dc.identifier.idgrec 150473 es_ES

Visualització       (12.26Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques