Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.advisor | Huerta, Ricard | |
dc.contributor.author | Gómez Aguilella, María José | |
dc.contributor.other | Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-07-09T07:28:21Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T04:45:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | es_ES |
dc.date.submitted | 18-06-2018 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/66941 | |
dc.description.abstract | En els últims anys, les lleis educatives han assignat cada vegada una menor importància a l'educació artística. La situació que hi ha al voltant de l'art a les escoles secundàries el transforma en una matèria virtualment residual, que només continua apareixent en el llindar optatiu. Les escoles secundàries són un testimoni directe de la progressiva desaparició de l'educació artística. Cada curs escolar té menys hores impartides per professors d'art, fent que hi haja menys oportunitats perquè els estudiants aprenguen en les assignatures artístiques. No obstant això, cal assenyalar que, paral•lelament, cada any hi ha gairebé un centenar d'estudiants en l'especialitat de dibuix, que cursen el Màster en professorat d'Educació Secundària. Aquests estudiants (que volen ser futurs professors a les escoles secundàries) tindran poques oportunitats d'aconseguir un treball permanent, donada la situació actual que hi ha en el camp de l'educació artística. A més, no hi ha especialistes en arts visuals en l'etapa de l'escola primària. No és fàcil entendre aquesta situació perquè hui en dia tenim la societat més visual de la història. Aquesta educació artística també ajuda als estudiants a desenvolupar la seua creativitat, un tema transversal en tots els aspectes de la vida, i a convertir-nos en persones de ment oberta. A partir d'aquesta realitat que s'ha de canviar abans que siga massa tard, es va presentar el projecte "Second Round: art i lluita als instituts valencians". La primera part del projecte va començar amb la participació de 12 instituts de la província de València i una exposició recopilatòria a "La Nau" (València). Durant aquest temps es va fer visible la feina dels centres juntament amb conferències, cursos, performances i diferents accions i iniciatives. A més va promoure la creació de l'Associació Valenciana de Professors de Dibuix (AVPD). A la segona part del projecte, es va dissenyar un itinerari dins el camp tecnològic, en què també es van realitzar aportacions a conferències, i es va fixar la perspectiva artística des d'altres àmbits com el disseny i la ceràmica. Tot el treball realitzat en el projecte va ser documentat per crear un material escrit, que al costat de les imatges, compilen tot el que s'ha viscut i s'està vivint. Amb tot, l'art va ser comunicat des de diferents camps per arribar a la societat. S'han aconseguit objectius essencials que s'han de mantenir i identificar. Específicament, aquesta investigació va començar a contribuir a la difusió del projecte i a encoratjar investigacions futures per centrar-se en els entorns de l'Educació Artística arribant a un nivell internacional, amb apartat propi en Web italiana i amb conferències en diversos països. L'interés de la recerca rau en el fet que està demostrant de forma materialitzada un estudi centrat en el projecte "Second Round". Aquest projecte reivindica el paper de l'art en la secundària i el treball que professors i alumnes realitzen en els centres. Amb això es fa visible la problemàtica tractada, a més d'ajudar a la societat a què siguen conscients de la situació existent a l'educació en arts. | es_ES |
dc.description.abstract | In recent years, educational laws have been given less and less organization to Art Education. The situation that exists around art in Secondary schools transforms it to a virtually residual subject, which only continues to appear on the threshold of optativity. Secondary schools are a direct testimony to the progressive disappearance of arts education. Each course has less hours taught by art teachers, and there are less opportunities for students to study artistic subjects. However, it should be pointed that, in parallel with this sharp decrease in the number of active art teachers, each year there are almost one hundred students in the art specialization, taking the Master's Degree in Secondary Education. These students (who wish to be future teachers in Secondary schools) will have little opportunity to achieve a permanent job, given the current situation that exists in the field of Art Education. Moreover there are no specialists in visual arts in the primary school stage. It is not easy to understand this situation because nowadays we have the most visual society in history. This arts education also helps students to develop their creativity, a crosscutting theme that make active involvement in all aspects of life. In addition, an education in the arts helps us to be open-minded people. To improve it must be changed before it is too late. Based on this reality, the project "Second Round: Art and fight in the Valencian Institutes" was presented. This work was followed to create a written material with images that compile everything that has been lived and is being lived. The interest of the research is in the fact that is compiling and demonstrating in a materialized way a study centered on the project "Second Round: Art and fight to the Valencian institutes". This project vindicates the role of Art Education in Secondary School, and reveals what art teachers and their students do in the centers. This makes society conscious of the existing situation in the education in arts. The Second Round project helped to make the problem visible. This project covered a whole course for twelve Secondary schools in the province of Valencia, and finalized that stage with an exhibition at "La Nau", a Cultural Center of Valencia. During that time, it made the work realised by students and teachers visible, who offered lectures, courses, performance and different actions and initiatives. In addition it promoted the creation of the Valencian Association of Teaching of Drawing (AVPD). In the second part of the project, the technological field was designed, in which contributions were made in conferences. In addition, the new Second Round, with special emphasis on ceramics and design, has already started its courses and its first actions. It was a very important step for the defence of Art Education. We have already achieved essential goals that must be maintained and identified. Specifically, this research started to contribute to the dissemination of the project and to encourage future research to focus on the environments of Art Education. | en_US |
dc.format.extent | 424 p. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | educación | es_ES |
dc.subject | comunicación | es_ES |
dc.subject | arte | es_ES |
dc.subject | educación artística | es_ES |
dc.title | Comunicar l'art a l'educació secundària. El projecte Second Round | es_ES |
dc.type | doctoral thesis | es_ES |
dc.embargo.terms | 1 year | es_ES |