NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118)

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118)

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Blázquez Noya, Alba es
dc.date.accessioned 2018-08-01T07:16:12Z
dc.date.available 2018-08-01T07:16:12Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.citation Blázquez Noya, Alba. El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118). En: Studia philologica valentina, 1 2017: 87-94 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/67346
dc.description.abstract Hercules, traditionally considered the great hero of the Greeks, the symbol of salvation and the incarnation of masculinity, receives a strong «de-heroizing» treatment in Ovid?s Letter from Deianira to Hercules, a work in which a whole passage paints him completely as a cross-dresser. We refer to the passage that narrated Hercules?s time as a slave (and lover) of Omphale in Lydia. In this article we see how Deianira utilizes the standards of the model of ideal masculinity to ridicule her husband by reminding him of the times he did not live up to that model, and applies to Hercules practically all of the elegiac code of the lover as a servant at the orders of his domina es
dc.title El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118) es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (460.4Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques