NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Herramientas de gestión de la información para el desarrollo de las habilidades de aprendizaje autorregulado en la formación inicial del profesorado

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Herramientas de gestión de la información para el desarrollo de las habilidades de aprendizaje autorregulado en la formación inicial del profesorado

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Pérez García, Adolfina es
dc.contributor.author Marín Juarros, Victoria es
dc.contributor.author Tur Ferrer, Gemma es
dc.date.accessioned 2019-01-29T12:45:05Z
dc.date.available 2019-01-29T12:45:05Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.citation Pérez García, Adolfina ; Marín Juarros, Victoria ; Tur Ferrer, Gemma. Herramientas de gestión de la información para el desarrollo de las habilidades de aprendizaje autorregulado en la formación inicial del profesorado. En: @tic. revista d'innovació educativa, 21 2018: 31-39 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68806
dc.description.abstract En aquest article presentem una estratègia didàctica per desenvolupar els entorns personals d?aprenentatge (PLEs) dels estudiants universitaris amb un enfocament d'aprenentatge autorregulat (SRL). L'estratègia s'emmarca en el model de Dabbagh and Kitsantas (2012) el qual connecta les fases d'aprenentatge autorregulat de Zimmerman (planificació, realització, auto-reflexió) i tres nivells d'interacció que la tecnologia permet (gestió personal de la informació, interacció social i col·laboració, recuperació i gestió d'informació). L'estratègia s'implementa amb estudiants de tercer curs del Grau d'Educació Primària de la Universitat de les Illes Balears i les dades es recullen mitjançant l'aplicació d'un qüestionari sobre l'ús de la tecnologia i les percepcions dels estudiants sobre l?efectivitat de les eines utilitzades en la de gestió d'informació. L'anàlisi dels resultats permet esbossar alguns patrons en l'ús d'eines de gestió de la informació en els diversos escenaris d'aprenentatge. En les conclusions identifiquem desafiaments relacionats amb la resistència dels estudiants i l'enfocament per a l'avaluació tradicional; destaquem possibilitats de transferència dels processos de gestió d'informació desenvolupats a altres contextos i suggerim noves implementacions educatives i d'investigació. Amb aquest treball s'aporta un model aplicable a altres contextos, i es presenta una proposta didàctica per a la gestió de la informació basada en el PLE i el SRL. es
dc.title Herramientas de gestión de la información para el desarrollo de las habilidades de aprendizaje autorregulado en la formación inicial del profesorado es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.identifier.doi 10.7203/attic.21.12134 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (410.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques