NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El debate de la universidad necesaria actual y la (re)formación o educación de los adultos

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El debate de la universidad necesaria actual y la (re)formación o educación de los adultos

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Hernández Carrión, José Rodolfo
dc.date.accessioned 2019-03-04T08:04:18Z
dc.date.available 2019-03-04T08:04:18Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Hernández Carrión, José Rodolfo 2005 El debate de la universidad necesaria actual y la (re)formación o educación de los adultos Quaderns d'Educació Contínua 14 31 42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/69225
dc.description.abstract El supòsit de la 'pedagogia informacional' radica que, els vertaders rendiments educatius per a respondre a les exigències d''aprendre a aprendre per a tota la vida' implica disposar de les habilitats d'usar i processar la informació en totes les seues dimensions: accés, anàlisi, interpretació, avaluació, producció, etc. La importància de la globalització dins del context econòmic s'ha anat incrementant continuadament com ja preconitzava Alvin Toffler en la seua obra 'El xoc del futur', es tracta d'una dinàmica de canvi creixent que obliga a un procés d'assimilació diferent, un aprenentatge molt més selectiu i actiu amb el perill addicional de quedar-se baixat d'un tren que porta impresa una acceleració continuada (velocitat creixent imparable); una complexitat creixent de les institucions universitàries tambè que mostren problemes de flexibilitat. La fragmentació disciplinar i la diversitat d'objectius suposen limitacions addicionals a l'hora de respondre a estos canvis. El que es necessita és comptar amb una organització flexible i capaç d'adaptar-se a les múltiples necessitats socials. - Assumption of 'informational pedagogy' means that true educational performance to respond to the demands of 'learning to learn for a lifetime' implies having the ability to use and process information in all its dimensions: access, analysis, interpretation, evaluation, production, etc. The importance of globalization within the economic context has been steadily increasing as Alvin Toffler already advocated in his work 'The shock of the future', it is a dynamic of growing change that forces a different assimilation process, a much more selective and active learning with the additional danger of falling down from a train that imparts continued acceleration (unstoppable growing speed); An increasing complexity of university institutions also shows flexibility problems. Disciplinary fragmentation and the diversity of goals mean additional limitations in responding to these challenges. What is needed is to have a flexible organization capable of adapting to the many social needs.
dc.language.iso cat
dc.relation.ispartof Quaderns d'Educació Contínua, 2005, num. 14, p. 31-42
dc.subject Universitats
dc.title El debate de la universidad necesaria actual y la (re)formación o educación de los adultos
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2019-03-04T08:04:19Z
dc.identifier.doi 10.5281/zenodo.2576188
dc.identifier.idgrec 026858
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (588.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques