Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Hernández Carrión, José Rodolfo | |
dc.date.accessioned | 2019-03-04T08:04:18Z | |
dc.date.available | 2019-03-04T08:04:18Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Hernández Carrión, José Rodolfo 2005 El debate de la universidad necesaria actual y la (re)formación o educación de los adultos Quaderns d'Educació Contínua 14 31 42 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/69225 | |
dc.description.abstract | El supòsit de la 'pedagogia informacional' radica que, els vertaders rendiments educatius per a respondre a les exigències d''aprendre a aprendre per a tota la vida' implica disposar de les habilitats d'usar i processar la informació en totes les seues dimensions: accés, anàlisi, interpretació, avaluació, producció, etc. La importància de la globalització dins del context econòmic s'ha anat incrementant continuadament com ja preconitzava Alvin Toffler en la seua obra 'El xoc del futur', es tracta d'una dinàmica de canvi creixent que obliga a un procés d'assimilació diferent, un aprenentatge molt més selectiu i actiu amb el perill addicional de quedar-se baixat d'un tren que porta impresa una acceleració continuada (velocitat creixent imparable); una complexitat creixent de les institucions universitàries tambè que mostren problemes de flexibilitat. La fragmentació disciplinar i la diversitat d'objectius suposen limitacions addicionals a l'hora de respondre a estos canvis. El que es necessita és comptar amb una organització flexible i capaç d'adaptar-se a les múltiples necessitats socials. - Assumption of 'informational pedagogy' means that true educational performance to respond to the demands of 'learning to learn for a lifetime' implies having the ability to use and process information in all its dimensions: access, analysis, interpretation, evaluation, production, etc. The importance of globalization within the economic context has been steadily increasing as Alvin Toffler already advocated in his work 'The shock of the future', it is a dynamic of growing change that forces a different assimilation process, a much more selective and active learning with the additional danger of falling down from a train that imparts continued acceleration (unstoppable growing speed); An increasing complexity of university institutions also shows flexibility problems. Disciplinary fragmentation and the diversity of goals mean additional limitations in responding to these challenges. What is needed is to have a flexible organization capable of adapting to the many social needs. | |
dc.language.iso | cat | |
dc.relation.ispartof | Quaderns d'Educació Contínua, 2005, num. 14, p. 31-42 | |
dc.subject | Universitats | |
dc.title | El debate de la universidad necesaria actual y la (re)formación o educación de los adultos | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2019-03-04T08:04:19Z | |
dc.identifier.doi | 10.5281/zenodo.2576188 | |
dc.identifier.idgrec | 026858 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |