Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Bravo Segal, Stephany | en |
dc.date.accessioned | 2019-04-02T11:05:42Z | |
dc.date.available | 2019-04-02T11:05:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | es |
dc.identifier.citation | Bravo Segal, Stephany. La responsabilitat social universitària i la construcció d’una societat per a totes les edats. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2018, Vol. 19, no. 2: 13-29 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/69733 | |
dc.description.abstract | This essay presents a reflection on the role that the University Social Responsibility can play in the construction of a society for all ages, concept proposed by the United Nations (1995a; 2003) and inspired by the principles of respect, protection, intergenerational solidarity and inclusion of older people. For years, the older people represented an excluded and socially stigmatized minority group. By virtue of the fact that scientific and technological advances have made it possible to extend life, the progressive increase in the number of older people worldwide has led to the creation of policies in favor of the respect and social equality, which slow down the reproduction and perpetuation of discriminatory or ageist practices that lead to social exclusion of this group. In this context, the ethical and socially responsible management, of the university with their environment, it’sa key factor for the development of fairer societies for all ages. | en_US |
dc.description.abstract | L’assaig presenta una reflexió sobre el rol que pot exercir la responsabilitat social universitària en la construcció d’una societat per a totes les edats, concepte proposat per Nacions Unides (1995a; 2003) i inspirat en els principis de respecte, protecció, solidaritat intergeneracional i inclusió de les persones majors. Durant uns anys, les persones majors van representar un grup minoritari exclòs i socialment estigmatitzat. En virtut dels avanços científics i tecnològics que han permès estendre la vida, el progressiu augment de les persones majors a nivell mundial ha suscitat la creació de polítiques en favor del respecte i igualtat social, que frenen la reproducció i perpetuació de pràctiques discriminatòries o edatistes que deriven en exclusió social d’aquest col·lectiu. En aquest context, la gestió èticament i socialment responsable de la universitat amb el seu entorn és un factor clau per al desenvolupament de societats més justes per a totes les edats. | es |
dc.subject | responsabilitat social universitària; persones majors; «edatisme», societat per a totes les edats; envelliment, responsabilidad social universitaria, personas mayores, «edadismo», sociedad para todas las edades, envejecimiento, university social responsibility, older people, «ageism», society for all ages, aging., Artículo | es |
dc.title | La responsabilitat social universitària i la construcció d’una societat per a totes les edats | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |