NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Validación del cuestionario de atribuciones para la detección de coincidencias en trabajos académicos

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Validación del cuestionario de atribuciones para la detección de coincidencias en trabajos académicos

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Muñoz-Cantero, Jesús-Miguel es
dc.contributor.author Rebollo-Quintela, Nuria es
dc.contributor.author Mosteiro García, María Josefa es
dc.contributor.author Ocampo Gómez, Camilo Isaac es
dc.date.accessioned 2019-06-17T12:28:21Z
dc.date.available 2019-06-17T12:28:21Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Muñoz-Cantero, Jesús-Miguel ; Rebollo-Quintela, Nuria ; Mosteiro García, María Josefa ; Ocampo Gómez, Camilo Isaac. Validación del cuestionario de atribuciones para la detección de coincidencias en trabajos académicos. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 25 1 2019: 1- es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/70463
dc.description.abstract Plagiarism as a topic of research in the university context has not ceased to be a constant concern due to its multiple repercussions. This paper describes the process followed in the validation of the Questionnaire of attributions for the detection of coincidences in academic works (CUDECO), whose purpose is to evaluate the relevance that to cite correctly and to detect the causes that lead to commit plagiarism. From a sample of 2,331 students, an analysis of reliability as internal consistency and an exploratory factorial analysis (AFE) of the instrument is carried out. The analysis of reliability leads to propose a readjustment in the questionnaire initially designed. The factorial study suggests a structure configured by five factors: concept of plagiarism and its types (partial and total), causes that motivate the commission of it both internal (specific to the subject) and external (outside the subject) and the attitudes of the peer group towards plagiarism, findings in the line of research previous es
dc.title Validación del cuestionario de atribuciones para la detección de coincidencias en trabajos académicos es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/relieve.25.1.13599 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (269.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques