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dc.contributor.author | Gómez-Devís, M-Begoña | |
dc.date.accessioned | 2019-09-09T11:47:05Z | |
dc.date.available | 2019-09-09T11:47:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Gómez Devís, María Begoña 2019 A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students Ogigia. Revista electrónica de estudios hispánicos 25 1 165 183 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/71409 | |
dc.description.abstract | This contribution deals with the study of the available vocabulary of students attending first year of Primary School (6-7 years old) in Valencia. The vocabulary repertoires studied here come from some oral researches done to 55 students and aim at the centre of interest 'Animals'. The purpose of thiscontribution has two poles: on the one hand, it tries to address the configuration of the analysed vocabulary availability inventories, applying another instrument of analysis, DispoGrafo, which is able to show in greater detail some essential aspects, such as the type of associations activated by children in the selected centre of interest, the vocabulary units incorporated and the formation of semantic categories and subcategories. And, on the other hand, it tries to show a new reality in the range of vocabulary availability which allows to investigate on methodological questions and on analysis of results in oral repertoires, as well as the study of significant features in the configuration of the available vocabulary at an early age. La presente contribución atiende al estudio del léxico disponible generado en encuestas orales de 55 escolares de primer curso (6-7 años) de Educación Primaria de Valencia en el centro de interés 'Animales'.El propósito de esta contribución tiene dos polos, de un lado, abordar la configuración del corpus de léxico disponible aplicando otro instrumento de análisis, DispoGrafo, capaz de mostrar con gran detalle aspectos tan esenciales como el tipo y cantidad de asociaciones activadas entre las unidades actualizadas junto a la conformación de categorías y subcategorías semánticas en distintas áreas nocionales. En el otro, presentar en el marco de la disponibilidad léxica una nueva realidad que permita investigar cuestiones metodológicas y análisis de resultados en los repertorios orales, así como el estudiode posibles rasgos significativos en la configuración del léxico disponible en edades tempranas. | |
dc.language.iso | spa | |
dc.relation.ispartof | Ogigia. Revista electrónica de estudios hispánicos, 2019, vol. 25, num. 1, p. 165-183 | |
dc.subject | Semàntica | |
dc.subject | Psicolingüística | |
dc.title | A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2019-09-09T11:47:05Z | |
dc.identifier.doi | 10.24197/ogigia.25.2019 | |
dc.identifier.idgrec | 134009 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |