NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Sociología, Derecho y desigualdades sociales. Una propuesta de docencia universitaria crítica

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Sociología, Derecho y desigualdades sociales. Una propuesta de docencia universitaria crítica

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Di Nella, Dino es
dc.contributor.author Almeda Samaranch, Elisabet es
dc.contributor.author Camps Calvet, Clara es
dc.contributor.author Giordana, Patricia es
dc.contributor.author Loggiacco, Camilla es
dc.contributor.author D'Alfonso, Luis es
dc.date.accessioned 2019-11-05T11:30:38Z
dc.date.available 2019-11-05T11:30:38Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Di Nella, Dino ; Almeda Samaranch, Elisabet ; Camps Calvet, Clara ; Giordana, Patricia ; Loggiacco, Camilla ; D'Alfonso, Luis. Sociología, Derecho y desigualdades sociales. Una propuesta de docencia universitaria crítica. En: Arxius de sociologia, 40 2019: 65-70 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/71975
dc.description.abstract Critic education in human rights and social inequalities must be able to capture holistic and mutidmiensional sphere that Human Rights requires. This study introduces the basis in which critic university teaching proposal is carectarized by different active learning mechanismes with the students for the achivement of four transversal competences, specially relevant ones in this field: professional interdisciplinary, team work, problem solving and the utilization of ICTs. es
dc.subject 1137-7038 8537 Arxius de sociologia 525290 2019 40 7038141 Sociología es
dc.subject Derecho y desigualdades sociales. Una propuesta de docencia universitaria crítica Di Nella es
dc.subject Dino es
dc.subject Almeda Samaranch es
dc.subject Elisabet es
dc.subject Camps Calvet es
dc.subject Clara es
dc.subject Giordana es
dc.subject Patricia es
dc.subject Loggiacco es
dc.subject Camilla es
dc.subject D'Alfonso es
dc.subject Luis Critic education in human rights and social inequalities must be able to capture holistic and mutidmiensional sphere that Human Rights requires. This study introduces the basis in which critic university teaching proposal is carectarized by different active learning mechanismes with the students for the achivement of four transversal competences es
dc.subject specially relevant ones in this field: professional interdisciplinary es
dc.subject team work es
dc.subject problem solving and the utilization of ICTs. Innovación docente es
dc.subject derechos humanos es
dc.subject enseñanza de la sociología y el derecho es
dc.subject desigualdades sociales es
dc.subject Teaching innovation es
dc.subject human rights es
dc.subject teaching of sociology and law es
dc.subject social inequalities. 65 70 es
dc.title Sociología, Derecho y desigualdades sociales. Una propuesta de docencia universitaria crítica es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (64.38Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques