Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Agulló Díaz, María del Carmen | |
dc.contributor.author | Fernández Soria, Juan Manuel | |
dc.date.accessioned | 2020-04-03T12:23:14Z | |
dc.date.available | 2020-04-03T12:23:14Z | |
dc.date.issued | 1997 | es_ES |
dc.identifier.citation | Agulló Díaz, Mª del Carmen i Juan Manuel Fernández Soria (1997) El trencament d'una il•lusió: la depuració del Magisteri a la Vall d'Albaida, en Actes del I Congrés d'estudis de la Vall d'Albaida, València, 1997. Diputació de València i Institut d'Estudis de la Vall d'Albaida. | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/73770 | |
dc.description.abstract | Després deis projectes que el govern republicà havia començat a fer realitat a una comarca com la Vall d'Albaida (creació de noves escoles,formació del professorat, implantació de nova metodología, arrelament al medí, alfabetització d'adults, construcció d' edificis escolars, revalorització social del paper del mestre, reivindicació del valencia com a llengua d'ensenyament) va succeir una altra llarga etapa de penúria. D'escoles i de mestres. A l'igual que a la resta de la província i del conjunt de l'Estat espanyol, la depuració soferta pel Magisteri de la Vall, tant des d'un punt de vista de tot el col·lectiu com individualrnent, tindra com a conseqüència directa la progressiva implantació d'un cos de mestres amb unes característiques pròpies dissenyades pel Nou Regim que giraran al voltant del nacional-catolicisme. S'inclou una llista amb les poblacions de la Vall i el Magisteri amb els resultats dels expedients de depuració. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | depuració | es_ES |
dc.subject | mestres | es_ES |
dc.subject | Història de l'educació | es_ES |
dc.subject | franquisme | es_ES |
dc.subject | La Vall d'Albaida | es_ES |
dc.subject | història de l'educació valenciana | es_ES |
dc.title | El trencament d'una il•lusió: la depuració del Magisteri a la Vall d'Albaida | es_ES |
dc.type | conference output | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es_ES |
dc.identifier.idgrec | 063121 | es_ES |