Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Fabregat Pitarch, Antonio | |
dc.contributor.author | Gallardo Fernández, Isabel María | |
dc.date.accessioned | 2020-10-20T06:19:04Z | |
dc.date.available | 2020-10-20T06:19:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | es_ES |
dc.identifier.citation | Fabregat Pitarch, A. y Gallardo Fernández, I. M. (2020). Diseño de Planes de acción inclusiva en educación Secundaria desde entornos de aprendizaje sostenible (Pág. 117- 135) en Veiga, F. H. (Coord.) (2020). Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação — Inclusão e Diversidade. Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. ISBN: 978-989-8753-60-1 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/75950 | |
dc.description.abstract | Asumimos que la educación es un medio para conseguir transformar la sociedad, intentando construir un mundo más libre, más justo y más próspero. Para ello los sistemas educativos se orientarán hacia la búsqueda del pleno desarrollo de la personalidad y de las capacidades de todo el alumnado desde la inclusividad. | es_ES |
dc.description.abstract | Today's society faces towards growing inequality in which the income gap is increased in favour of a few and even though economies are coming out of recessions, we note that it persists and even rising unemployment. Take as a reference the premises raised by the General Assembly of United Nations in document "transforming our world: the 2030 Agenda for sustainable development" which is a plan of action for people, planet and prosperity. Also it aims to strengthen universal peace within a broader concept of freedom and recognizes that the eradication of poverty in all its forms and dimensions, including extreme poverty, is the greatest challenge that the world faces and constitutes an indispensable requirement for sustainable development. | en_US |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.subject | educación inclusiva | es_ES |
dc.subject | desarrollo sostenible | es_ES |
dc.subject | trabajo colaborativo | es_ES |
dc.subject | igualdad de derechos | es_ES |
dc.title | Diseño de Planes de acción inclusiva en educación Secundaria desde entornos de aprendizaje sostenible | es_ES |
dc.type | book part | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es_ES |