NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educación no formal. El papel del profesorado en las visitas didácticas a los museos

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Educación no formal. El papel del profesorado en las visitas didácticas a los museos

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author González González, José Manuel es
dc.contributor.author Becerra Traver, María Teresa es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:02:50Z
dc.date.available 2020-11-06T10:02:50Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation González González, José Manuel ; Becerra Traver, María Teresa. Educación no formal. El papel del profesorado en las visitas didácticas a los museos. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 37 2019: 37-50 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76261
dc.description.abstract For decades, museums, permeated by the advantages of didactics, have been receiving an increasing number of schoolchildren. However, there are only a few studies that present the actions carried out by teachers who visit museums with their students. In this work, we want to determine to what extent teachers are involved in everything that concerns the activity of visiting a museum. Through the completion of a survey in Extremadura, we have found out that teachers carry out work before and after the visit, although there may be some bias or partiality in their answers. es
dc.title Educación no formal. El papel del profesorado en las visitas didácticas a los museos es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.37.13307 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (230.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques