Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Portolés, Laura | es |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T15:45:16Z | |
dc.date.available | 2021-01-20T15:45:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | es |
dc.identifier.citation | Portolés, Laura. El multilingüisme a l'escola: tendències educatives i nous reptes. En: Caplletra: revista internacional de filología, 68 2020: 125-147 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/77375 | |
dc.description.abstract | Aquest article tracta sobre les tendències educatives actuals i els nous reptes que l?educació multilingüe planteja. Es presenta la situació lingüística actual a la gran majoria de centres educatius on vàries llengües coexisteixen dins i fora de l?aula. S?expliquen les diferents tendències educatives lligades al foment del multilingüisme, com ara la importància del manteniment de les llengües pròpies de l?alumnat,la incorporació de l?anglés a una edat primerenca i els nous enfocaments metodològics en l?ensenyament de llengües, com són els programes CLIL i EMI. S?exposa un nou paradigma emergent en el camp del multilingüisme, anomenat translanguaging, que adopta per primera vegada un enfocament purament multilingüe i incorpora la recerca avantguardista en adquisició de llengües addicionals i competència multilingüe. Es conclou amb una sèrie de valoracions sobre didàctica multilingüe i futures línies de recerca. | es |
dc.title | El multilingüisme a l'escola: tendències educatives i nous reptes | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es |
dc.identifier.doi | 10.7203/caplletra.68.16474 | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |