NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Experiencia de reflexión con un profesor de biología chileno acerca de su práctica de enseñanza

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Experiencia de reflexión con un profesor de biología chileno acerca de su práctica de enseñanza

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Ravanal Moreno, Luis Eduardo es
dc.contributor.author Oyarzún Rosaenda, Patricio es
dc.contributor.author López Cortés, Francisco es
dc.contributor.author Cabello, Valeria M. es
dc.date.accessioned 2021-02-19T09:41:05Z
dc.date.available 2021-02-19T09:41:05Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Ravanal Moreno, Luis Eduardo ; Oyarzún Rosaenda, Patricio ; López Cortés, Francisco ; Cabello, Valeria M.. Experiencia de reflexión con un profesor de biología chileno acerca de su práctica de enseñanza. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 39 2020: 149-160 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/77866
dc.description.abstract Teaching practices, due to their contextual nature and particular form of implementation, can favor or limit learning in the school context. From this perspective, a case study is designed that delves into the content of the reflection about the teaching practice of a biology teacher in service. To this end, the teacher makes a critical observation of his practice, commenting on all those teaching situations that concern him. Each commented observation was deepened through a focused interview. The information from the commented observations and focused interviews was analyzed with the Atlas-ti 8.0 software. This revealed teaching concerns regarding education, consequences and implications for student learning and two teaching difficulties in Biology, which were: the use of questions and the teaching explanation. The scope of reflection as a source of professional knowledge is discussed. es
dc.title Experiencia de reflexión con un profesor de biología chileno acerca de su práctica de enseñanza es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.39.17780 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (458.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques