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dc.contributor.author | Tierno, Sandra Pilar | es |
dc.contributor.author | Tuzón Marco, Paula | es |
dc.contributor.author | Solbes Matarredona, Jordi | es |
dc.contributor.author | Gavidia Catalán, Valentín | es |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T09:41:06Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T09:41:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | es |
dc.identifier.citation | Tierno, Sandra Pilar ; Tuzón, Paula ; Solbes, Jordi ; Gavidia Catalán, Valentín. Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 39 2020: 99-116 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/77868 | |
dc.description.abstract | The present study analyses 84 teaching guides of subjects about experimental sciences and/or their teaching of the Degree in Primary School Education from Spanish universities. This analysis addresses the science education proposed in the teaching guides of these subjects for pre-service Primary School teachers and the presence of inquiry-based science education in their curricula. The results show little science training for pre-service teachers and a low presence of inquiry-based science education in their curricula. | es |
dc.title | Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es |
dc.identifier.doi | 10.7203/dces.39.17855 | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |