NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Percepciones del alumnado de Educación Secundaria (15-17 años) hacia la función social de la ciencia

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Percepciones del alumnado de Educación Secundaria (15-17 años) hacia la función social de la ciencia

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Lupión Cobos, Teresa es
dc.contributor.author Girón Gambero, Jesús Ramón es
dc.date.accessioned 2021-02-19T09:41:07Z
dc.date.available 2021-02-19T09:41:07Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Lupión Cobos, Teresa ; Girón Gambero, Jesús Ramón. Percepciones del alumnado de Educación Secundaria (15-17 años) hacia la función social de la ciencia. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 39 2020: 81-98 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/77874
dc.description.abstract In this research, the perceptions of Secondary School students (15-17 years old) are studied, according to their gender and educational level (compulsory and post-compulsory education), towards three aspects related to the social function of science. The 158 participants filled in an internationally validated questionnaire, which has allowed us to obtain diagnostic data regarding these factors that indicate a greater recognition of the importance of the role of Science in society, compared to the rest, which decrease in the following order: adoption of scientific attitudes and interest towards it in leisure time, respectively. Finally, didactic implications are provided from the field of Didactics of Experimental Sciences, in relation to the projection of this study towards future teaching proposals, which would allow the implementation of a knowledge connected to the identity of the student in order to promote their scientific-technical vocations. es
dc.title Percepciones del alumnado de Educación Secundaria (15-17 años) hacia la función social de la ciencia es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.39.17766 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (594.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques