NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

(Des)vinculación escolar y procesos de acompañamiento en educación secundaria por clase y origen en un municipio de la región metropolitana de Barcelona

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

(Des)vinculación escolar y procesos de acompañamiento en educación secundaria por clase y origen en un municipio de la región metropolitana de Barcelona

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Pàmies Rovira, Jordi es
dc.contributor.author Sánchez Martí, Angelina es
dc.contributor.author Carrasco, Silvia es
dc.date.accessioned 2021-02-20T08:37:25Z
dc.date.available 2021-02-20T08:37:25Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Pàmies Rovira, Jordi ; Sánchez Martí, Angelina ; Carrasco, Silvia. (Des)vinculación escolar y procesos de acompañamiento en educación secundaria por clase y origen en un municipio de la región metropolitana de Barcelona. En: Revista de Sociología de la Educación-RASE, 13 4 2020: 487-506 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/77978
dc.description.abstract The Early leaving from education and training (ELET) affects one in five young people between ages of 18 and 24 (Eurostat, 2019), with significant differences by sex and social class, and even greater by national origin. This article analyzes the impact of social class and origin in the key factors of school (dis)engagement as well as the relevance of the processes of school and local accompaniment in educational transitions. This work is part of one of the two spin-offs carried out in the municipalities of Sabadell and El Prat de Llobregat from the FP7 project Reducing Early School Leaving in Europe (RESL.eu, 2013-2018), focusing on data obtained in the latter. In addition to confirming differences by social class and national origin, our results underline the impact that guidance and counselling practices have on these students in schools and in out-of-school local resources and their articulation with school engagement to promote transitions to post-compulsory education stages.  es
dc.title (Des)vinculación escolar y procesos de acompañamiento en educación secundaria por clase y origen en un municipio de la región metropolitana de Barcelona es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/RASE.13.4.18044 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (448.2Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques