|
En la present tesi doctoral ens plantegem resseguir la manera com s’ha construït, al llarg
del temps, la lectura de l’obra literària de Mercè Rodoreda, des de Soc una dona
honrada? fins a Mirall trencat. Per tal de portar-ho a terme, hem centrat la nostra anàlisi
en tres estadis d’investigació: la recepció crítica, la divulgació i la posició canònica que
cadascuna de les obres motiu d’anàlisi podria ocupar en el conjunt de la producció
rodorediana. És aquesta triple anàlisi la que ens ha permès observar la rellevància que la
recepció crítica inicial —sobretot la desenvolupada per Carme Arnau— té encara en els
nostres dies, especialment en el camp de la divulgació; com unes perspectives d’anàlisi
han predominat per damunt d’altres en els principals focus de recepció, encara que haja
suposat arribar a conclusions semblants, i com la major canonicitat d’unes obres sobre
les altres ha comportat una atenció crítica i divulgativa desigual. En definitiva, per mitjà
de com ha sigut llegida l’obra literària de Rodoreda, hem deixat constància de com som
hereus d’una transmissió que no és neutra ni innocent.
|