Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Pérez Ledo, Pau | |
dc.date.accessioned | 2023-04-05T14:34:17Z | |
dc.date.available | 2023-04-05T14:34:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Pérez Ledo, Pau 2018 Educación para la innovación agraria. Un modelo para la acción educativa Creativity and Educational Review (CEIR) 2 128 143 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/86068 | |
dc.description.abstract | Farmers are the main actors of innovation in the agricultural sector. This study focuses on the socio-economic profile of the Valencian farmer and his/her attitude towards innovation. Adopting a position inclined to innovate depends on multiple factors that influence bussiness management. This paper uses data from a farmers' survey carried out in the Valencia region, which was designed ad hoc for the research, that considers the socioeconomic factors that make farmers take a position favorable to innovation. Later, the study focuses on a typical profile of innovative producers, according to their characteristics, taking into account market orientation, learning orientation and innovative attitude. The results show a positive contribution of level of education and location in urban areas (access to knowledge and services) to the innovative attitude. Este estudio se centra en la figura del productor agrario valenciano y su comportamiento frente a la innovación. Adoptar una postura proclive a la innovación depende de múltiples factores que influyen en la gestión de la empresa agraria. Este estudio utiliza los datos procedentes de una encuesta a productores agrarios valencianos, diseñada ad hoc para la investigación, que profundiza en los factores socioeconómicos que pueden decantar al productor agrario hacia una postura favorable a la innovación. Posteriormente, el estudio se centra en obtener un perfil tipo que caracteriza al productor según sus características y las de su explotación, según su actitud innovadora y la orientación hacia factores influyentes, como son la orientación al mercado y la orientación al aprendizaje. Se observa una asociación positiva entre la actitud innovadora y el nivel de formación del agricultor y su proximidad a zonas urbanas, donde existe más acceso aconocimiento y servicios | |
dc.language.iso | spa | |
dc.relation.ispartof | Creativity and Educational Review (CEIR), 2018, num. 2, p. 128-143 | |
dc.subject | Educació cívica | |
dc.subject | Agricultura | |
dc.title | Educación para la innovación agraria. Un modelo para la acción educativa | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2023-04-05T14:34:18Z | |
dc.identifier.doi | 10.7203/CREATIVITY.2.13756 | |
dc.identifier.idgrec | 157176 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |