|
La Institución Libre de Enseñanza, en el seu afany per a aconseguir una formació integral
de l’home, no descuida l’educació física o corporal, tan abandonada en el seu moment
en pro d’una major atenció a l’educació intel·lectual. Per això, i amb l’objectiu de restaurar
l’equilibri perdut, posaran en marxa una sèrie d’iniciatives de caràcter higiènic i pedagògic
com les colònies, els passeigs i les excursions escolars, així com esports i jocs corporals, encaminats
a la millora física de la població. L’èxit d’iniciatives i experiències europees respecte
a aquest punt serviran de model per a introduir l’activitat lúdica a l’escola. D’especial
importància i valor pedagògic es revelen els esports anglesos, considerats com a exemple
d’una educació física, moral i formadora del caràcter. Al reclam i a la crida d’atenció a la
societat, així com a la promoció d’aquestes activitats, dedicaran els institucionistes els seus
esforços. El foment i la inclusió lúdica a les aules requerirà un canvi generalitzat de l’escola,
que es troba adormida i ancorada en pràctiques tradicionals, i que es resisteix a creure
en les virtuts educatives d’aquestes activitats.The Institución Libre de Enseñanza, in its eagerness to achieve a man’s all-round education,
doesn’t overlook the physical or corporal education, so forgotten in its time on behalf
of a greater attention to the intellectual education. In order to achieve that and restore
the lost balance, a series of hygienic and pedagogical initiatives will be taken. Initiatives like summer camps, walks and school trips, as well as sport activities and corporal games,
directed to improve the physical condition of the population. The success of European initiatives
and experiences in that respect will be a model to set in motion the introduction
of the ludic activity at the school. English sports are considered to be very important and of
great pedagogical value. They are an example of physical, moral and character building education.
Institutionalists will devote their efforts to attract society’s attention, as well as promote
such activities. The promotion and introduction of ludic activities in the classroom
will require a widespread change of the school, a school asleep and anchored in traditional
practices and reluctant to believe in the educational virtues of these activities.
|