NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

The undiscovered country from whose bourn some travelers do return. The final frontier in Poe and Dickinson.

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The undiscovered country from whose bourn some travelers do return. The final frontier in Poe and Dickinson.

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Derrick Grisanti, Paul Scott
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2002

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El ensayo empieza comentando el relato de Poe, “MS. Found in a Bottle” como una expresión americana del concepto romántico de que la muerte es la fuente de toda imaginación y, como consecuencia, de toda obra de arte. También sugiere que este relato anticipa fenómenos culturales posteriores como la psicología freudiana y las novelas absurdas de Kafka y Beckett. Continua considerando hasta qué punto las diversas cuestiones que Poe trataba, a saber, la idea de la frontera aplicada a las líneas divisorias entre la razón y la sinrazón, entre el lenguaje y el silencio y, finalmente, entre la vida y la muerte, se ven reflejadas en la poesía modernista de Stevens y Eliot. Termina ofreciendo una lectura de algunos poemas de Emily Dickinson, sobre la muerte (n.os 160, 280, 449, 712 y 822), como otra elaboración de este mismo tema, típico tanto del Romanticismo como de la poesía norteamericana.This essay offers, to begin with, a discussion of Poe’s short story, “MS. Found in a Bottle”, as a quintessential American representation of the Romantic notion that death is the source of all imagination and, consequently, of all forms of artistic expression. It also posits that the model set forth in this story looks forward to later developments, such as the discipline of depth psychology and the absurd novels of Kafka and Beckett. From that point, it discusses how the various issues Poe broaches, i.e., the application of the idea of the frontier to the boundary between reason and irrationality, language and silence and, finally, life and death, can be seen reflected in the Modernist poetry of Stevens and Eliot. And finally, it offers a reading of several of Emily Dickinson’s poems on death (Nos 160, 280, 449, 712 and 822) as later variations on this same very complex American, and Romantic, theme.
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