NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El valencià en la docència i l’aprenentatge a la facultat de ciències socials de la UV: usos, conflictes y expectatives

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El valencià en la docència i l’aprenentatge a la facultat de ciències socials de la UV: usos, conflictes y expectatives

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Moncusí Ferré, Albert
dc.contributor.author Juan Rodríguez, Lluís
dc.date.accessioned 2011-07-22T09:04:29Z
dc.date.available 2011-07-22T09:04:29Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Moncusí Ferré, Albert; Juan Rodríguez, Lluís; El valencià en la docència i l’aprenentatge a la facultat de ciències socials de la UV: usos, conflictes y expectatives.En: Arxius de ciències socials, 2011, 24: 107-118. en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/19897
dc.description.abstract Aquest article estudia com s’estructuren els usos del valencià a la facultat de ciències socials (FCS) de la universitat de valència (UV) i quins són els conflictes i expectatives sobre ells. La presència de la llengua catalana en el context universitari pot potenciar-ne el valor i l’ús social, però en el nostre cas aquesta llengua s’hi troba en situació minoritària front al castellà, en coherència amb el lloc que ocupa en la societat valenciana. La dominació del castellà es comprova amb un estudi de fonts secundàries de la UV (normativa sobre valencià, estructura i evolució d’oferta docent segons llengua en les titulacions de la FCS i avaluacions docents que mostren incompliment d’aquella oferta). Els grups oferts en castellà superen quantitativament els de valencià, dins la normativa de mínims de la UV. Hi ha, també, més grups impartits en castellà tot i ser oferts en valencià, que no el contrari. Per explorar els motius, imatges i valoracions que es troben rera aquestes dades, es recorre al discurs recollit en 32 entrevistes semi-estructurades i tres focus grups amb estudiants i professors (PDI) de les diferents titulacions i personal d’administració i serveis (PAS). Els discursos recollits i les pràctiques a què es fa referència mostren com s’expressa la dominació del castellà i el paper que hi juga el valor simbòlic identitari de les dues llengües en interacció. La presència del valencià al context universitari no en pressuposa la plena promoció dels usos i valoracions ni el compliment d’expectatives en relació a ells. Per a que s’hi promogui el català, cal conèixer la percepció del conflicte lingüístic per part dels membres de la comunitat universitària i les limitacions de la política lingüística duta a terme fins avui. en
dc.language.iso ca en
dc.subject contacte de llengües en
dc.subject comunitat universitaria ca
dc.subject identitat col·lectiva ca
dc.subject docència ca
dc.subject conflicte lingüistic ca
dc.subject usos lingüistics ca
dc.subject català/castellà ca
dc.title El valencià en la docència i l’aprenentatge a la facultat de ciències socials de la UV: usos, conflictes y expectatives en
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIA POLÍTICA::Sociología política::Lenguas en
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA::Sociología cultural::Lengua y cultura en
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (211.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques