|
L'estreta relació que hi ha entre les anomenades tecnologies de la informació
i la comunicació (TIC), la globalització de l'economia a escala mundial i la
cultura tecnicocientífica, han donat impuls als tres motors que han impactat i
alhora transformat, d'una manera profunda i duradora, el context de l'activitat
econòmica i el treball a les empreses.
Esdevé imprescindible la formació dels experts per tal de concebre i
adoptar noves solucions per mitigar els obstacles que poden sorgir en l'aplicació
de les tècniques d'innovació social i organitzacional. El comportament
dels processos d'innovació i automatització tecnològica no els condiciona 'a
aquells especialistes' en la modificació, si escau, del sistema d'organització
tècnica, però pot interferir o afectar la seua situació sociolaboral si no es preveu
una preparació prèvia d'adaptació al canvi. Aleshores, el plantejament de
l'aprenentatge organitzacional constitueix un model integral de desenvolupament
dels recursos humans, on la totalitat dels treballadors i les treballadores
hi participen. L'aprenentatge inicial i la formació continuen sent components
centrals de la cultura empresarial.
D'altra banda, els resultats d'aquest procés formatiu 'independentment
dels beneficis econòmics' esdevenen de la integració en l'estructura i en la
dinàmica de funcionament de la mateixa empresa. Així, en aquesta formació
organitzacional resulta imprescindible que el procés siga continu i global,
incloent-hi tots els membres de l'organització
|