Avaluació psicomètrica de l'estimació en numeració i càlcul a l'educació primària
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(414.9Kb)
|
|
|
|
|
|
Pañellas Valls, Mercè
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2006
|
|
|
|
L'estimació en numeració i càlcul ha pres rellevància en les dues darreres
dècades per la seva importància i necessitat social i, per aquest motiu, ha estat
progressivament inclosa en els currículums de matemàtiques de l'educació
obligatòria. Tanmateix, el treball de l'estimació a l'aula es veu reduït freqüentment
a les tècniques d'arrodoniment i els alumnes no es mostren hàbils
a l'hora de desenvolupar estratègies d'estimació o de decidir quan un càlcul
estimat és adient per a una situació problemàtica.
En aquest article es presenta un test adreçat a estudiar els processos utilitzats
en tasques d'estimació en numeració i càlcul per infants que han acabat
l'educació primària. S'explica el mètode seguit per a la seva elaboració i s'indiquen
els resultats després d'aplicar-lo a una mostra de dinou grups classe.
Aquest test està dissenyat estructuralment des de dues visions complementàries,
tot i que es dóna més èmfasi a la primera: quatre àmbits d'estimació
i els objectius i continguts generals de numeració i càlcul de l'educació primària
referents als conjunts numèrics dels nombres naturals i dels nombres
decimals
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element