NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Premis, càstigs i educació

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Premis, càstigs i educació

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Castillejo Brull, José Luis en
dc.contributor.author Colom Cañellas, Antonio Juan en
dc.contributor.author Pérez Alonso-Geta, Petra María en
dc.contributor.author Rodríguez Neira, Teófilo en
dc.contributor.author Sarramona i López, Jaume en
dc.contributor.author Touriñán López, José Manuel en
dc.contributor.author Vázquez Gómez, Gonzalo en
dc.date.accessioned 2011-12-17T10:10:35Z
dc.date.available 2011-12-17T10:10:35Z
dc.date.issued 2008 es
dc.identifier.citation Castillejo Brull, José Luis ; Colom Cañellas, Antonio Juan ; Pérez Alonso-Geta, Petra María ; Rodríguez Neira, Teófilo ; Sarramona i López, Jaume ; Touriñán López, José Manuel ; Vázquez Gómez, Gonzalo. Premis, càstigs i educació. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2008, Vol. 12, no. 1: 87-100 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/21785
dc.description.abstract Els autors defensen que el costum i la llei confi guren la legalitat i la moralitat socials i determinen el nostre comportament, alhora que qüestionen els resultats 'esperats' de l'aplicació mecànica dels premis i càstigs en educació. Distingeixen el control extern 'supervisió' i l'intern 'motivació' en l'esdevenir dels comportaments analitzats, en relació a l'aplicació d'aquelles sancions i tot seguit aborden l'estudi monogràfi c des del conductisme, des del cognitivisme i des de la perspectiva moral. Ara aborden la complexitat contextual de la intervenció pedagògica i les alternatives possibles des dels plantejaments actitudinals dels subjectes, per concloure que els premis tenen la fi nalitat general de reforçar una situació que es considera desitjable, apel·lant 'també' a la dimensió afectiva i destacant les bases psicològiques de l'educació: la motivació i la reconducció de situacions no desitjables, sempre amb afecte, sense rancúnia i amb sentit optimitzador. es
dc.subject Costum i llei, legalitat i moralitat, comportaments, premis i càstigs, control extern i control intern, conductisme, cognitivisme, perspectiva moral, intervenció pedagògica, dimensió afectiva, bases psicològiques de l'educació, sentit optimitzador., Habit and law, legality and morality, behaviors, rewards and punishments, external and internal control, behaviorism, cognitive, moral perspective, pedagogic intervention, affective dimension, psychological bases of the education, optimizer sense., Artículo es
dc.title Premis, càstigs i educació es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (813.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques