Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Castillejo Brull, José Luis | en |
dc.contributor.author | Colom Cañellas, Antonio Juan | en |
dc.contributor.author | Pérez Alonso-Geta, Petra María | en |
dc.contributor.author | Rodríguez Neira, Teófilo | en |
dc.contributor.author | Sarramona i López, Jaume | en |
dc.contributor.author | Touriñán López, José Manuel | en |
dc.contributor.author | Vázquez Gómez, Gonzalo | en |
dc.date.accessioned | 2011-12-17T10:10:35Z | |
dc.date.available | 2011-12-17T10:10:35Z | |
dc.date.issued | 2008 | es |
dc.identifier.citation | Castillejo Brull, José Luis ; Colom Cañellas, Antonio Juan ; Pérez Alonso-Geta, Petra María ; Rodríguez Neira, Teófilo ; Sarramona i López, Jaume ; Touriñán López, José Manuel ; Vázquez Gómez, Gonzalo. Premis, càstigs i educació. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2008, Vol. 12, no. 1: 87-100 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/21785 | |
dc.description.abstract | Els autors defensen que el costum i la llei confi guren la legalitat i la moralitat socials i determinen el nostre comportament, alhora que qüestionen els resultats 'esperats' de l'aplicació mecànica dels premis i càstigs en educació. Distingeixen el control extern 'supervisió' i l'intern 'motivació' en l'esdevenir dels comportaments analitzats, en relació a l'aplicació d'aquelles sancions i tot seguit aborden l'estudi monogràfi c des del conductisme, des del cognitivisme i des de la perspectiva moral. Ara aborden la complexitat contextual de la intervenció pedagògica i les alternatives possibles des dels plantejaments actitudinals dels subjectes, per concloure que els premis tenen la fi nalitat general de reforçar una situació que es considera desitjable, apel·lant 'també' a la dimensió afectiva i destacant les bases psicològiques de l'educació: la motivació i la reconducció de situacions no desitjables, sempre amb afecte, sense rancúnia i amb sentit optimitzador. | es |
dc.subject | Costum i llei, legalitat i moralitat, comportaments, premis i càstigs, control extern i control intern, conductisme, cognitivisme, perspectiva moral, intervenció pedagògica, dimensió afectiva, bases psicològiques de l'educació, sentit optimitzador., Habit and law, legality and morality, behaviors, rewards and punishments, external and internal control, behaviorism, cognitive, moral perspective, pedagogic intervention, affective dimension, psychological bases of the education, optimizer sense., Artículo | es |
dc.title | Premis, càstigs i educació | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |