Memòria i oblit en la història de l’educació
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(180.2Kb)
|
|
|
|
|
|
Fernández Soria, Juan Manuel
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2006
|
|
|
|
|
|
After highlighting the nature of memory and oblivion in its relationship with history
and indicating the importance and the risks on memory in the events of history, this article
focuses on the study of the manipulation and confiscation of school memory, particularly
during Francoism, focusing its interest on both the political justification and the actions carried out on the places and on the depositaries of the memory in which the confiscation
is implemented and the consequence of this repressive policy: the rectification of
the school memory and the invention of a new memory. The moral dimension of the uses
of memory and oblivion with regard to policies and people closes this work.Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l’oblit en la seua relació amb
la història i després d’assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric,
aquest article fixa la seua atenció en l’estudi de la manipulació i confiscació
que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant
en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en
què s’executa aquella confiscació, com en la conseqüència d’eixa política repressiva: la rectificació
de la memòria escolar i la invenció d’una memòria nova. La dimensió moral dels
usos de la memòria i de l’oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball. |
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element