Possibilitats i riscs de les fonts orals en la investigació historicoeducativa
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(150.1Kb)
|
|
|
|
|
|
Agulló Díaz, María del Carmen
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2006
|
|
|
|
|
|
Oral sources are a particularly suitable methodology for allowing social groups traditionally
excluded from official history to voice their concerns. Their techniques, which particularly
include the biographical method, stories about life and the accounts of school life,
may be used in the twofold sense of historical and educational research and as an in-class
tool. Their main contribution, the possibility of reconstructing school memory by recovering
facts with the added value of the subjectivity of the people involved, is also their main
risk, which may be offset by means of the rigorous application of the verification criteria
that scientific methodology demands of all sources.Les fonts orals se’ns presenten com una metodologia particularment adequada per donar
la paraula a grups socials tradicionalment exclosos de la història oficial. Les seues tècniques,
entre les quals destacaríem el mètode biogràfic, les històries de vida i els relats de la vida
escolar, es poden utilitzar en el doble vessant de la investigació historicoeducativa i com a
instrument de treball dins de l’aula. La seua principal aportació, la possibilitat de reconstruir
la memòria escolar recuperant els fets amb el valor afegit de la subjectivitat de les persones
que els relaten, és el seu risc més important, que es pot contrarestar mitjançant la rigorosa
aplicació dels criteris de verificació que la metodologia científica exigeix a totes les fonts. |
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element