Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Notó i Brullés, Pere | en |
dc.contributor.author | Panyella, Magí | en |
dc.contributor.author | Recasens Torras, Josep M. | en |
dc.date.accessioned | 2012-03-14T11:52:50Z | |
dc.date.available | 2012-03-14T11:52:50Z | |
dc.date.issued | 2010 | es |
dc.identifier.citation | Notó i Brullés, Pere ; Panyella, Magí ; Recasens Torras, Josep M.. Formació psicosocial en dinàmica de grups. Un espai per a explorar i aprendre, a partir de l'experiència empírica i tàcita sobre la dinàmica de grup i l'organització en un context segur: el DSF.. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2010-2011, Vol. 13, no. 1-2: 53-92 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/23158 | |
dc.description.abstract | La Hª de la Psicologia social i de les organitzacions ha esdevingut 'en la creació d'alternatives docents' en models del tipus DFS 'Diploma en Formació Psicosocial' que és un programa de formació en dinàmica de grups. Es tracta d'una formació, no convencional, que permet als participants ser-ne els principals actors i viure una experiència, de la qual aprendre tant personalment com en grup i dins d'una Organització. Es tracta d'un model formatiu i s'inspira en les experiències residencials actuals del Tavistock Institute.britànic i de les similars que és realitzen a les grans capitals europees i nord-americanes. L'experiència que proposa el DFS permet una vivència col·lectiva, on poder integrar la pràctica, la teoria i la recerca. L'objectiu principal del DFS és possibilitar que els participants aprenguem de l'experiència 'a observar, escoltar, parlar i pensar en grup', i aplicar el coneixement adquirit a la pràctica de les nostres tasques laborals i professionals. Aquest aprenentatge tàcit, implícit, solament pot acoseguir-se participant de forma presencial i activa i permet als participants posar en qüestió la seva manera d'estar en el món, principalment el laboral. Igualment promou l'intercanvi d'experiències reals, sense obviar els conflictes, tan a la feina com dins del DFS. Es fomenta la participació amb presentacions de situacions reals, tant projectes com actuacions a la feina o en el DFS, intercanviant problemes i facilitant solucions. Això havent passat per múltiples vicissituds i transformacions, en la nostra petita història del DFS. | es |
dc.subject | Conflicte, dinàmica de grups, experiències residencials, models docents, presencial, tasques laborals i professionals, transformacions, vicissituds., Conflict, dynamic of groups, residential experiences, teaching models, presence, labour and professional tasks, transformations, vicissitudes, Artículo | es |
dc.title | Formació psicosocial en dinàmica de grups. Un espai per a explorar i aprendre, a partir de l'experiència empírica i tàcita sobre la dinàmica de grup i l'organització en un context segur: el DSF. | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |