Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Navarro Domenichelli, Rogelio | en |
dc.contributor.author | Torregrosa Sahuquillo, Daniel | en |
dc.date.accessioned | 2013-05-22T10:22:40Z | |
dc.date.available | 2013-05-22T10:22:40Z | |
dc.date.issued | 2012 | es |
dc.identifier.citation | Rogelio Navarro Domenichelli ; Daniel Torregrosa Sahuquillo. Animació i motivació per a l'autoocupació: l'esperit emprenedor a l'escola. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2012, Vol. 14, no. 1: 95-112 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/27982 | |
dc.description.abstract | El sistema educatiu pot contribuir enormement a l'impuls de l'esperit emprenedor, a la creació d'una cultura emprenedora tot començant pels més joves i a l'escola. Perquè impulsant les actituds i les capacitats emprenedores es beneficia la societat, fins i tot més enllà de l'aplicació d'aquestes capacitats a noves iniciatives empresarials. En un sentit més ampli, l'esperit emprenedor s'hauria de considerar com una actitud general que pot resultar útil en totes les activitats laborals i en la vida quotidiana. Qualsevol pot necessitar, i de fet necessitarà en algun moment de la vida, convertir-se en empresari o adoptar un comportament empresarial. Per tant, entre els objectius de l'educació, cal que hi haja sempre present el de la sensibilització dels joves amb l'esperit empresarial, ja que aquest contribueix a desenvolupar la creativitat, el creixement, la realitat professional, l'esperit d'iniciativa i la confiança en si mateix quan s'emprèn una activitat i quan cal comportar-se d'una forma socialment responsable. Promoure la creació i la consolidació d'empreses com a mecanisme per a la generació de riquesa i ocupació exigeix: (1) sensibilitzar i promoure la creació i la consolidació empresarial des de l'escola fins a la universitat; (2) crear els instruments a favor de la simplificació administrativa; (3) regular actuacions que permeten d'accedir al finançament tradicional i no tradicional; i (4) promoure la creació de programes d'acompanyament, de tutorizació i de formació específica per a potenciar la capacitació tècnica. | es |
dc.description.abstract | The education system can contribute greatly to boost entrepreneurship creation of an entrepreneurial culture, starting with the very young and in school. Because promoting entrepreneurial attitudes and skills, benefits to society, even beyond the application of these skills to new business initiatives. In a broader sense, entrepreneurship should be considered as a general attitude that may be useful in all work activities and daily life. Anyone may need, and in fact will need at some point in his life, becoming an entrepreneur or adopt corporate behavior. Therefore, the objectives of education must be ever-present awareness of youth entrepreneurship, as it helps to develop their creativity, development, and professional reality, their spirit of initiative, self-confidence when undertake an activity and when they are encouraged to behave in a socially responsible manner. Promote the creation and consolidation of companies, such as tractor mechanism for generating wealth and employment requires consider: (1) raise awareness and promote the creation and consolidation from school to university; (2) create tools for administrative simplification; (3) regular activities that allow access to traditional and nontraditional financing; and (4) promote the creation of support programs, mentoring and specific training to enhance technical training. | en_US |
dc.subject | Emprendre, autoocupació, educació., Entrepreneurship, self-employment, education., Artículo | es |
dc.title | Animació i motivació per a l'autoocupació: l'esperit emprenedor a l'escola | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |