NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Animació i motivació per a l'autoocupació: l'esperit emprenedor a l'escola

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Animació i motivació per a l'autoocupació: l'esperit emprenedor a l'escola

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Navarro Domenichelli, Rogelio en
dc.contributor.author Torregrosa Sahuquillo, Daniel en
dc.date.accessioned 2013-05-22T10:22:40Z
dc.date.available 2013-05-22T10:22:40Z
dc.date.issued 2012 es
dc.identifier.citation Rogelio Navarro Domenichelli ; Daniel Torregrosa Sahuquillo. Animació i motivació per a l'autoocupació: l'esperit emprenedor a l'escola. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2012, Vol. 14, no. 1: 95-112 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/27982
dc.description.abstract El sistema educatiu pot contribuir enormement a l'impuls de l'esperit emprenedor, a la creació d'una cultura emprenedora tot començant pels més joves i a l'escola. Perquè impulsant les actituds i les capacitats emprenedores es beneficia la societat, fins i tot més enllà de l'aplicació d'aquestes capacitats a noves iniciatives empresarials. En un sentit més ampli, l'esperit emprenedor s'hauria de considerar com una actitud general que pot resultar útil en totes les activitats laborals i en la vida quotidiana. Qualsevol pot necessitar, i de fet necessitarà en algun moment de la vida, convertir-se en empresari o adoptar un comportament empresarial. Per tant, entre els objectius de l'educació, cal que hi haja sempre present el de la sensibilització dels joves amb l'esperit empresarial, ja que aquest contribueix a desenvolupar la creativitat, el creixement, la realitat professional, l'esperit d'iniciativa i la confiança en si mateix quan s'emprèn una activitat i quan cal comportar-se d'una forma socialment responsable. Promoure la creació i la consolidació d'empreses com a mecanisme per a la generació de riquesa i ocupació exigeix: (1) sensibilitzar i promoure la creació i la consolidació empresarial des de l'escola fins a la universitat; (2) crear els instruments a favor de la simplificació administrativa; (3) regular actuacions que permeten d'accedir al finançament tradicional i no tradicional; i (4) promoure la creació de programes d'acompanyament, de tutorizació i de formació específica per a potenciar la capacitació tècnica. es
dc.description.abstract The education system can contribute greatly to boost entrepreneurship creation of an entrepreneurial culture, starting with the very young and in school. Because promoting entrepreneurial attitudes and skills, benefits to society, even beyond the application of these skills to new business initiatives. In a broader sense, entrepreneurship should be considered as a general attitude that may be useful in all work activities and daily life. Anyone may need, and in fact will need at some point in his life, becoming an entrepreneur or adopt corporate behavior. Therefore, the objectives of education must be ever-present awareness of youth entrepreneurship, as it helps to develop their creativity, development, and professional reality, their spirit of initiative, self-confidence when undertake an activity and when they are encouraged to behave in a socially responsible manner. Promote the creation and consolidation of companies, such as tractor mechanism for generating wealth and employment requires consider: (1) raise awareness and promote the creation and consolidation from school to university; (2) create tools for administrative simplification; (3) regular activities that allow access to traditional and nontraditional financing; and (4) promote the creation of support programs, mentoring and specific training to enhance technical training. en_US
dc.subject Emprendre, autoocupació, educació., Entrepreneurship, self-employment, education., Artículo es
dc.title Animació i motivació per a l'autoocupació: l'esperit emprenedor a l'escola es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (314.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques