|
University students' employability often supposes a mismatch between
the professional profile and the profile searched by the companies, powered
by the lack of development of generic skills through academic life. This project
dominate action roles in spite remain social roles without extreme scores;
the groups obtaining worse results are those dominated by action and social
roles, and mental roles are relegated. It should be noticed that the groups
getting the best score also made fewer interviews compared with the rest
of groups. Results of this project suggest the roles' pattern to be followed
in a project's development to success. In this case we have worked to create
self-employment strategies due to this perspective do not prevail in the
Psychology Degree. Observing the extrapolation to other students should be
studied in other careers, opening new lines of research.
arises from a double need: develop core competencies of the subject
«Psychology of the groups and organizations» of the training curriculum
in Psychology, and implement core competencies in search of strategies for
job creation. The sample consisted of 167 students in 4th course of Psychology
from the subject 'Psychology of groups and organizations' doing an occupancy
project for self-employment. The projects' development consists of
self-administering questionnaire Belbin's self-perception, conducting at least
two meetings for decision making, one of which was videotaped, applying
the techniques studied in class. During the session each group member evaluates
the other roles according to Belbin's criteria (1981), and reporting on
each meeting. Once the projects end, the teacher evaluates them; students
individually score the work and the presentation of the other groups based
on the criteria of originality, applicability, feasibility and structure; a new
assessment, based on the same criteria, is made by teachers outside the subject,
and, finally, are forwarded to the University's Chair of entrepreneurs
asking for evaluation and the various grants and subsidies that could receive
if they decided to carry them out. The obtained results follow a pattern set
in the different groups. Those that, based on the above criteria (originality,
applicability, feasibility and structure), obtain better results through the
various judges' evaluation, are those in which in the first meeting dominate
mental roles, and also social and action roles, and, in the following meetings,L'ocupabilitat dels estudiants universitaris sovint suposa un desajust entre
el perfil professional i el perfil buscat per les empreses, impulsades per
criteris d'originalitat, aplicabilitat, viabilitat i estructura; una nova avaluació,
d'acord amb els mateixos criteris, es fa pels professors externs a l'assignatura
i, finalment, es remeten a la Càtedra d'Emprenedoria, demanant avaluació
i les diverses subvencions i subsidis que podrien rebre si decideixen dur a
terme el projecte. Els resultats obtinguts segueixen un patró establert en els
diferents grups. Aquells que, d'acord amb els criteris anteriors (originalitat,
aplicabilitat, viabilitat i estructura), obtenen millors resultats a través de
l'avaluació dels diferents jutges, són aquells en els quals a la primera reunió
van dominar les funcions mentals, així com els rols i l'acció social, i, en les
següents reunions, dominen papers d'acció, tot i continuar sent els rols socials
sense puntuacions extremes. Els grups que obtenen pitjors resultats són
els dominats per rols d'acció i socials, i les funcions mentals estan relegades.
Cal observar que els grups que aconsegueixen la millor puntuació també van
fer menys entrevistes en comparació amb la resta dels grups. Els resultats
d'aquest projecte suggereixen un patró dels rols a seguir per al desenvolupament
d'un projecte per a l'èxit. En aquest cas, s'ha treballat en la creació
d'estratègies d'autoocupació, donat que aquesta perspectiva no és habitual a
la Llicenciatura en Psicologia. Futures línies d'investigació haurien d'estudiar
l'extrapolació dels resultats a estudiants d'altres carreres.
la manca de desenvolupament de les competències genèriques a través de la
vida acadèmica. Aquest projecte sorgeix d'una doble necessitat: desenvolupar
les competències bàsiques de l'assignatura «Psicologia dels grups i organitzacions
» dels programes de formació en Psicologia, i posar en pràctica les
competències bàsiques en la recerca d'estratègies per a la creació d'ocupació.
La mostra va estar formada per 167 alumnes de quart curs de Psicologia
de l'assignatura de «Psicologia dels grups i organitzacions», que feien un
projecte d'autoocupació. El desenvolupament dels projectes va consistir en
l'auto-administració del qüestionari d'auto-percepció de Belbin, la realització
d'almenys dues reunions per a la presa de decisions, una de les quals va
ser gravada en vídeo, i l'aplicació de les tècniques estudiades a classe. Durant
la sessió, cada membre del grup avalua les altres funcions d'acord amb els
criteris de Belbin (1981) i la informació sobre cada reunió. Una vegada que
el projecte finalitza, el mestre els fa una avaluació, els estudiants individualment
avaluen el treball i la presentació dels altres grups d'acord amb els
|