NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Notas sobre el uso de la retórica en la publicidad televisiva

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Notas sobre el uso de la retórica en la publicidad televisiva

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (401.7Kb)

   
    
Briz Gómez, Antonio; Pruñonosa Tomás, Manuel; Serra Alegre, Enric
Aquest document és un/a article, creat/da en: 1989

We intend to reflect on the use of Rhetoric in t.v. advertising starting from the survey of several spots given off by T.V.E. Therefore, we fix the structural organization of advertisements. Afterwards we study the rhetoric of spot in the sound and in the picture and, mainly, ¡n the conjunction of both bands; in this sense spots are normally based on a rhetorical figure that involves both bands. Our observations set up an essentially metaphoric basis to the construction of publicity message. We infer that advertising works with connotative signs, where the assembly of picture and sound tracks becomes the significant of metaphoric meaning that is insinuated.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques