Mostra el registre complet de l'element
Méndez Cabrera, Jerónimo | |||
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2006 | |||
Este documento está disponible también en : http://ojs.uv.es/index.php/extravio/article/view/2012 |
|||
|
|||
L’objectiu principal d’aquest article és fer una breu anàlisi comparativa entre allò que és considerat tradicionalment com a haiku o haikú i els poemes de Salvat-Papasseit compilats sota el títol de “Vibracions”, publicats el 1921 al seu L’irradiador del port i les gavines, per tal de veure la possible continuïtat d’un tòpic temàtic d’aquesta poesia japonesa: la seua referència a la natura i la realitat com a poema estacional. Per fer-hi una introducció, primerament, oferim una visió panoràmica i esquemàtica de la història i l’evolució de l’haikú, destacant les seues característiques com a poema natural. Breument, tractarem també la producció influenciada per l’haikú d’Ezra Pound i els imaginistes, i de l’oblidat poeta espanyol Juan José Domenchina. | |||
Veure al catàleg Trobes |