NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Da descrição à estratégia de inclusão narrativa da gravura de Albrecht Dürer em O Evangelho Segundo Jesus Cristo

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Da descrição à estratégia de inclusão narrativa da gravura de Albrecht Dürer em O Evangelho Segundo Jesus Cristo

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Jubilado, Odete ca
dc.date.accessioned 2013-06-27T12:05:44Z
dc.date.available 2013-06-27T12:05:44Z
dc.date.issued 2008 es
dc.identifier.citation Jubilado, Odete. Da descrição à estratégia de inclusão narrativa da gravura de Albrecht Dürer em O Evangelho Segundo Jesus Cristo. Extravío. Revista electrónica de literatura comparada; Número 3; 130-143. ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/28965
dc.description.abstract En este artículo nos proponemos desarrollar una reflexión en torno a la relación entre la literatura y el arte que la novela de José Saramago, O Evangelho Segundo Jesus Cristo, establece ya desde el incipit a través de la estrategia de la inclusión narrativa del grabado. Es nuestro objetivo mostrar cómo la descripción del grabado (écfrase) de Albrecht Dürer sobre la crucifixión, con la que la novela se inicia, funciona como un "modelo" que abre y contiene la narrativa futura que más tarde será objeto de una nueva descripción detallada en el explicit. Precisamente mediante la descripción del grabado, el incipit representa y construye el mundo ficcional, a través de la información variada que funciona como el punto de referencia para el lector. En realidad, la historia de Cristo sólo comienza en el segundo capítulo, con la concepción humana de Cristo, lo que nos lleva a afirmar que la novela empieza en cierto modo, por el fin, o sea, por la muerte de Cristo con la crucifixión. es
dc.rights Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els següents termes: Els autors conserven els drets d’autor i garanteixen a la revista el dret de ser la primera publicació del treball. Al mateix temps, la llicència Creative Commons permet a altres compartir el treball amb un reconeixement de l’autoria del treball i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors poden establir per separat acords addicionals per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada en la revista (per exemple, situar-lo en un repositori institucional o publicar-lo en un llibre), amb un reconeixement de la seua publicació inicial en aquesta revista. Es permet i s’anima als autors a difondre els seus treballs electrònicament (per exemple, en repositoris institucionals o en el seu propi lloc web) abans i durant el procés de tramesa, ja que pot generar intercanvis productius, així com una citació més primerenca i més gran dels treballs publicats (Vegeu The Effect of Open Access) (en anglès). es
dc.subject literatura comparada; literatura y artes plásticas es
dc.subject Saramago; incipit; explicit; grabado; narrativa; descripción es
dc.title Da descrição à estratégia de inclusão narrativa da gravura de Albrecht Dürer em O Evangelho Segundo Jesus Cristo es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.identifier.url http://ojs.uv.es/index.php/extravio/article/view/2251 es

Visualització       (585.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques