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Sánchez-Biosca, Vicente | |
Aquest document és un/a capítol, creat/da en: 2004 | |
La religión estuvo siempre presente en la obra de Luis Buñuel, tanto bajo la forma de la burla como de la fe o la torsión, desde L'âge d'or hasta La voie lactée. El presente texto interroga la función de la liturgia, en cuanto 'comunidad en oración realizando actos rituales' en la obra de Buñuel, es decir, de qué modo el realizador introduce claves de la liturgia católica en sus obras cuya comprensión y deslices resultan fundamentales para la interpretación.The Christian religion is far from being an accidental component in Buñuel's work. All his films show complex transactions with its referents, oscillating between the popular ingenuity (la Ilusión viaja en tranvía), the boundless and hyperbolic temptations and miracles of Simon del desierto (1965), and the systematic recreation of hierarchies of La Voie lactee (1969). This text concentrates on a specific area of religion: liturgy, conceived as 'the Church in prayer', that is to say, the Christian assembly performing ritual acts that strengthen the bonds between its faithful, linking them to their God. The precise distinctiveness of liturgy lies in the fact that manifested within it is the Christian imagination and its capacity for the codification of evocative scenes. | |
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