Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Lucas Domínguez, Rut | |
dc.contributor.author | Ferragud, Carmel | |
dc.contributor.author | Vidal Infer, Antonio Martín | |
dc.contributor.author | Bertomeu Sánchez, José Ramón | |
dc.contributor.author | González Alcaide, Gregorio | |
dc.contributor.author | Hernández Sanmiguel, Francisco Javier | |
dc.date.accessioned | 2013-12-21T09:27:05Z | |
dc.date.available | 2013-12-21T09:27:05Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/32154 | |
dc.description | El document forma part dels materials docents programats mitjançant l'ajut del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València. | es_ES |
dc.description.abstract | What is usually called "scientific method" is a set of theoretical and experimental practices varied . Their characteristics vary over time and space , as well as through the various disciplines and specialties of science. Even within a single scientific discipline , there are diverse views about the most appropriate procedures to produce new knowledge sufficiently . Therefore the expression " scientific method " is used to refer to the diverse set of strategies , procedures, reasoning , experimental , observational methods , etc., followed by the people working in science for his research , which are developed in a variety of positions (observatories, laboratories, geological sites, hospitals, industries, etc.) , often with the aid of scientific instruments of very different characteristics . And all this in the context of particular societies and cultures very variable influencing the development of scientific activity over time In parallel to the development and large dimensions that modern science has gained throughout the twentieth century, a range of scientific instruments have been developed to record and provide rapid access to accurate information. Also, the great expansion that has seen the Internet as a form of communication and dissemination of information is made available to researchers and users a lot of sources of information, irrespective of spatial boundaries and intermediaries so it is essential from the area of education to introduce students to the knowledge and use of these tools and resources in order to be able to develop the necessary skills to locate, evaluate and manage information need or that may be of interest to the exercise of their professional activities and research . The aim of the course is to provide basic concepts and schemes to address these issues , including through the analysis of different particular cases (seminars). First, we discuss various issues of particular methods of biomedicine , especially those related to pharmacy, as animal testing or clinical trials. | en_US |
dc.description.abstract | El que habitualment es denomina “mètode científic” és un conjunt de pràctiques teòriques i experimentals molt diverses. Les seues característiques varien al llarg del temps i l'espai, així com a través de les disciplines i les diverses especialitats de la ciència. Fins i tot dins d'una mateixa disciplina científica, existeixen punts de vista diversos al voltant dels procediments més adients per produir nous coneixements suficientment contrastats. Per això, s'empra l'expressió “metodologia científica” per fer referència a l'heterogeni conjunt d'estratègies, procediments, raonaments, pràctiques experimentals, mètodes observacionals, etc., que segueixen les persones que treballen en ciència durant les seues investigacions, les quals es desenvolupen en una gran diversitat de llocs (observatoris astronòmics, laboratoris, jaciments geològics, hospitals, indústries, etc.), sovint amb l'ajuda d'instruments científics de característiques molt dispars. I tot això en el marc de determinades societats i cultures que condicionen de manera molt variable el desenvolupament de l'activitat científica al llarg del temps. En paral•lel al gran desenvolupament i a les dimensions que ha cobrat la ciència moderna al llarg del segle XX, s'ha desenvolupat tot un ventall d’instruments per registrar la producció científica i facilitar un accés ràpid i precís a la informació. Així mateix, la gran expansió que ha experimentat Internet com a forma de comunicació i difusió de la informació, ha posat a la disposició dels investigadors i usuaris una gran quantitat de recursos i fonts d'informació, prescindint dels límits espacials i d'intermediaris, per la qual cosa resulta fonamental des de l'àmbit formatiu introduir a l'alumnat en el coneixement i maneig d'aquests instruments i recursos, amb la finalitat de que siguin capaços de desenvolupar les destreses necessàries per localitzar, avaluar i gestionar la informació que necessiten o que pot resultar d'interès per a l'exercici de les seves activitats professionals i d'investigació. L'objectiu de l'assignatura consisteix a proporcionar esquemes i conceptes bàsics per abordar aquestes qüestions, també mitjançant l'anàlisi de diferents casos particulars (seminaris). En primer lloc es discuteixen diversos temes particulars dels mètodes de la biomedicina, especialment aquells més relacionats amb la farmàcia, com l'experimentació animal o els assajos clínics. Es dedica un apartat especial a la terminologia biomèdica i un altre als diversos tipus de sistemes d'unitats i instruments científics. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | recursos i fonts d'informació | es_ES |
dc.subject | gestió de la informació | es_ES |
dc.subject | mètode científic | es_ES |
dc.subject | producció científica | es_ES |
dc.subject | farmàcia | es_ES |
dc.title | Documentació i Metodologia Científica. Grau Farmácia | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS MÉDICAS | es_ES |
dc.interactivitytype | expositive | es_ES |
dc.learningresourcetype | slide | es_ES |
dc.interactivitylevel | very high | es_ES |