Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | González Alcaide, Gregorio | ca |
dc.contributor.author | Agulló Calatayud, Víctor | ca |
dc.contributor.author | González Teruel, Aurora | ca |
dc.date.accessioned | 2014-01-16T11:09:22Z | |
dc.date.available | 2014-01-16T11:09:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | es |
dc.identifier.citation | González Alcaide, Gregorio ; Agulló Calatayud, Víctor ; González Teruel, Aurora. Tutorial multimèdia per a guiar la preparació i defensa del Treball de Fi de Grau. @tic. revista d'innovació educativa; No 11 (2013): Otoño 2013 (Julio-Diciembre); 8-17. | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/32339 | |
dc.description.abstract | La preparació i defensa d’un Treball de Fi de Grau constitueix una de les principals novetats derivades del procés de construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior. En aquest treball queden reflectides totes les habilitats adquirides pels estudiants en els anys previs a la finalització del Grau, ja que els estudiants han d’enfrontar-se en el mateix al procés de generació autònoma de coneixement i a les dificultats del treball pràctic. El present estudi recull l’experiència de desenvolupament d’un tutorial multimèdia per a guiar el procés de realització del Treball de Fi de Grau, adaptats als objectius d’aprenentatge i a l’adquisició de competències dels alumnes destinataris. El treball s’ha desenvolupat en les següents fases: a) determinació dels continguts que havien d’esser inclosos en el tutorial i disseny dels objectes d’aprenentatge; b) desenvolupament tècnic e implementació dels materials en un tutorial accessible a través de la web; i c) avaluació dels materials desenvolupats i dels processos d’aprenentatge. S’han desenvolupat els següents objectes d’aprenentatge: unitats didàctiques que descriuen les característiques, estructura i continguts que s’han d’incloure en cadascuna de les seccions que conformen el Treball de Fi de Grau; llistat de recursos que poden resultar d’interès per a realitzar una aproximació a “l’estat del art” i que poden resultar d’utilitat per a la creació del text escrit (com ara bases de dades i programes gestors de bibliografia); tests per a que els alumnes puguen verificar l’adequació dels textos que han preparat en relació amb la normativa i les característiques dels Treballs de Fi de Grau; i finalment, un video que recrea l’exposició oral i defensa d’un Treball de Fi de Grau. El programa eXeLearning fou utilitzat per al desenvolupament dels materials i del tutorial. Per a l’avaluació dels materials elaborats es combinaren tècniques quantitatives (qüestionaris d’ús i satisfacció del tutorial) y qualitatives (entrevistes). La major part dels alumnes van accedir i consultar el tutorial, valorant molt positivament els continguts recollits al mateix, el que posa de manifest l’interès i la utilitat d’aquest tipus de ferramentes. Tanmateix, l’estudi realitzat va permetre determinar l’existència d’una insatisfacció generalitzada entre els alumnes i nombrosos problemes i dificultats per a la realització del Treball de Fi de Grau, al no existir una correspondència entre els continguts impartits al llarg de la titulació i els coneixements i competències necessàries per a desenvolupar el mateix de forma adequada. | es |
dc.rights | Todos los artículos de la revista, están sujetos a una licencia Creative Commons del tipo Reconocimiento - NoComercial - Sin Obra Derivada | es |
dc.subject | Lingüística Aplicada; Información y Documentación | es |
dc.subject | Tutorial multimedia; Trabajo académico, Destrezas de escritura, Presentación oral, Proyecto Fin de Grado | es |
dc.title | Tutorial multimedia para guiar la preparación y defensa del Trabajo de Fin de Grado | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::LINGÜÍSTICA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |
dc.identifier.url | http://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/3059 | es |