Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Seguí Marco, Juan José | |
dc.date.accessioned | 2014-01-31T08:54:28Z | |
dc.date.available | 2014-01-31T08:54:28Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/32684 | |
dc.description | Ajuda del SPL para materials docents en valencià (2007) | es_ES |
dc.description.abstract | Frequently manuals include contents of a course without paying attention to the programs of the teaching guides. From this stems a lack of adaptation to the reality that seriously affects its viability, since the vast majority of cases the manuals offered on the market used over reference books that issues to be studied directly. Moreover, no one pays attention to current innovative educational plans (IEP) and even less teaching groups in valencian-catalan language. The subject of Ancient History of Spain collection unfortunately these problems, disturbing, considering that it is a compulsory subject of the History degree in the University of Valencia and, therefore, with great significance training, because it affects a large number of students. This work aims to fill this gap. To try to save these deficiencies has sought a thorough understanding of the course syllabus, prepared by specialist teachers who teach within the Department of History of Ancient and written culture. Therefore respected their curricular organization, established in eight subjects, with an introduction and a basic bibliography. Have an average length similar to the contents are adapted to the theoretical lessons taught by teacher (and not vice versa, as is so often), established a duration of an hour and a half each week. On the other hand, fits 22.5 hours of study determined the normal content (1.5 hours / week 15 weeks) and at 32 hours / year for exam preparation which available to students and that this extension provides. The subjects met also the general objectives set out in the theoretical syllabus and achieve a spatial and temporal history of ancient Spain according to its main stages and analyzed within them, the most important features. This theme begins modulation of the need to collect so unavoidable essentials of ancient history peninsula in especially the genesis and development of Greek and Phoenician colonization, and its impact on the peninsular towns, villages knowledge Celtic and Iberian, Carthaginian presence of the phenomenon and the conquest by Rome, and finally the political, economic, social and religious identity of the Roman Hispania. We've added a concise bibliography of modern manuals and general works that allow students to more information or quickly search for literature, and were preceded by a brief but clarifier historiographical scene. Hopefully from now on I find support online students prepare for their exams theorists (remember they are 50% of the final note) and the professor has a discharge both to guide their explanations classroom to the most complex parts as appropriate to meet their other tasks, practices, controls reading activities, mentoring, work-the PIE and credits SETC demand. | en_US |
dc.description.abstract | Sovint els manuals recullen els continguts d’una assignatura sense prestar atenció a les programacions de les guies docents. De tot això es deriva una mancança d'adequació a la realitat que repercuteix greument en la seua viabilitat, jaque en la immensa majoria del casos els manuals que s'ofereixen en el mercat serveixen més de llibres de consulta que de temes per a ser estudiats directament. A més, ningú no presta atenció als actuals plans d'innovació educativa (PIE) i menys encara als grups de docència en valencià-català. L'assignatura d’Història Antiga d'Espanya recull malauradament tots aquests problemes, inquietants, si considerem que es tracta d'una matèria obligatòria de la llicenciatura d'Història de la Universitat de València i, per tant, amb una gran transcendència formativa, ja que afecta a un nombre considerable d’alumnes. La present obra pretén cobrir aquest buit. Per a intentar salvar les esmentades carències s'ha buscat una rigorosa compenetració amb la guia docent de l'assignatura, preparada pels professors especialistes que imparteixen docència al si del Departament d'Història de l'Antiguitat i de la Cultura Escrita. Per consegüent, ha respectat la seua organització curricular, establerta en huit temes, amb una introducció i una bibliografia bàsica. Presenten una extensió mitjana molt semblant per tal que els continguts queden adaptats a les lliçons teòriques que imparteix el professor (i no a la inversa, com és tan freqüent), establertes amb una duració d’una hora i mitja setmanal. D'altra banda, també s’acomoden a les 22,5 hores fixades d'estudi habitual de continguts (1,5 hores/setmana 15 setmanes) i a les 32 hores/curs per a la preparació d'exàmens de què disposen els alumnes i que aquesta extensió facilita. Els temes compleixen, així mateix, els objectius generals teòrics enunciats en la guia docent, això és, aconseguir una visió espacial i temporal de la història de l'Espanya antiga atenent a les seues principals etapes i analitzant, dins elles, les particularitats més importants. Aquesta modulació temàtica arranca de la necessitat de recollir de forma indefugible aspectes essencials de la història antiga peninsular, en especial la gènesi i el desenvolupament de les colonitzacions grega i fenícia i el seu impacte en els pobles peninsulars; el coneixement dels pobles cèltics i ibèrics; el fenomen de la presència cartaginesa i la conquista per Roma, i finalment l'evolució política, econòmica, social i religiosa de la Hispània romana. Hem afegit una bibliografia concisa i moderna de manuals i obres generals que permeten a l'alumne ampliar informació amb rapidesa o buscar bibliografia especialitzada, i va precedida d’un brevíssim, però assabentador panorama historiogràfic. Esperem que des d'ara l’alumne trobe un suport segur per a preparar els seus exàmens teòrics (no oblidem que són el 50 % de la nota final) i que el professor compte amb un descàrrec tant per a poder orientar les seues explicacions d'aula cap a les parts més complexes, com per a atendre adequadament les seues altres tasques –pràctiques, controls de lectura, activitats complementàries, tutories, treballs– que els PIE i els crèdits SETC exigeixen. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | innovació docent | es_ES |
dc.subject | manual docent | es_ES |
dc.subject | teoria-pràctica | es_ES |
dc.subject | història antiga | es_ES |
dc.subject | espanya | es_ES |
dc.title | Manual bàsic d’Història Antiga d’Espanya | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::HISTORIA | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::HISTORIA | es_ES |
dc.interactivitytype | expositive | es_ES |
dc.learningresourcetype | NarrativeText | es_ES |
dc.interactivitylevel | medium | es_ES |